2024.12.08, Vasárnap
Átadták Bács-Kiskun megye 19. kormányablakát
Fotók: Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Átadták Bács-Kiskun megye 19. kormányablakát

Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

2022.03.31. 09:12

Új ügyfélszolgálat modern környezetben szélesebb ügyintézési körrel és hosszabb nyitvatartással várja az ügyfeleket.

Új ügyfélszolgálat áll rendelkezésre március 31-től a Kerekegyháza, Szent István tér 4. szám alatt. Az új helyre a település kormányablakká bővített okmányirodája a Fő utca 47/A. szám alól költözött át, hogy a modern környezetben szélesebb ügyintézési körrel és hosszabb nyitvatartással várja az ügyfeleket - olvasható a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal weboldalán

A felújítás és átépítés a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal beruházásában valósult meg, melyhez jelentős anyagi és koordinációs támogatást nyújtott Kerekegyháza Város Önkormányzata. Az önkormányzat 5 millió forinttal támogatta a tetőfelújítást, 4 millió forinttal a klíma- és a kamerarendszer kiépítését, valamint hathatós segítséget nyújtott az udvar zöldfelületének kialakításához. A kivitelezést a  Mester-Bau Kft. végezte, a tervező: Kiss Attila volt. 

Az épület március 30-ai átadó ünnepségén köszöntőt mondott Dr. György István területi közigazgatásért felelős államtitkár, Kovács Ernő, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal kormánymegbízottja, Dr. Salacz László országgyűlési képviselő és Dr. Kelemen Márk, Kerekegyháza polgármestere.

Fotók: Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal

Dr. György István gratulált az épülethez, majd felidézte az elmúlt 12 év fejlesztéseinek eredményeit. Elmondta, hogy a kerekegyházi kormányablakkal együtt már 314 kormányablak várja az országban az ügyfeleket. A kormányablak-hálózat kiépítése is a befejezéséhez közelít: mindössze 17 okmányiroda vár még átalakításra országszerte. Dr. György István kiemelte, hogy a területi közigazgatás átalakításának egyik legnagyobb eredménye, hogy az ügyfél és az ügyintézők kapcsolata hatósági jogviszonyból partneri viszonnyá alakult. Továbbá felhívta a figyelmet arra, hogy mindenkinek célszerű ellenőriznie az okmányai érvényességét, és szükség szerint időpontfoglalással vagy anélkül kezdeményezze a hosszabbítást.

Kovács Ernő kormánymegbízott beszédében kifejtette, hogy a korszerű technikának, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően az ügyintézés egyre gyorsabbá és pontosabbá vált. A kormányablakokban felkészült kollégák várják az ügyfeleket. Az új kormányablak jól fogja szolgálni Kerekegyháza és térsége lakosainak ellátását.

Dr. Salacz László elmondta, hogy a 2001-ben várossá nyilvánított település múltját megőrizve, dinamikusan fejlődik. Örömét fejezte ki, hogy a 19. század végén épült, patinás jegyzőház így új, méltó funkciót kapott.

Az átadó végén Dr. Kelemen Márk, Kerekegyháza város polgármestere elmondta, hogy a lakosság számának növekedéséből és a gazdaság erősödéséből adódóan minden olyan, a lakosság igényeit kielégítő szolgáltatást megcéloztak, ami segíti az itt élőket a mindennapi gyors és széles körű ügyintézés terén. Jó példája ennek a most nyíló kormányablak.

A kormányablak kialakítása során fontos volt, hogy minél több patinás épületelem megőrzésre kerüljön, saját stílusában legyen felújítva. A kívül-belül megújult épületben teljesen új épületgépészet, új elektromos és strukturált hálózat épült ki, az arculati fal- és padlóburkolatokkal, álmennyezettel, az egységes bútorzattal megvalósultak a kormányablakok belsőépítészeti arculatát meghatározó alapelvek. Az épület tetőszerkezete, külső homlokzata és udvara is megújult. Parkoló, kerékpártároló, akadálymentes közlekedősávok segítik az épület megközelítését. A kerekegyházi kormányablak ügyintézői mintegy 145 m2-es hasznos alapterületű megújult épületben, kellemes, ügyfélbarát ügyintézési környezetben várják az ügyfeleket március 31-ével, az okmányirodához képest kibővített ügyintézési lehetőségekkel. 

 

Galéria

MegyeBács-Kiskun Megyei Kormányhivatalfelújítás