A Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal felújítása miatt február 1-jétől jelentősen módosul a menetrend a kelebiai vonalon, több szakaszon buszok viszik majd az utasokat.
Újabb jelentős fázisához érkezett a Budapestet Belgráddal összekötő vasútvonal magyarországi szakaszának felújítása azzal, hogy február 1-jétől Délegyháza és Kelebia között vágányzár mellett folytatódik a kivitelezés - tájékoztatta a Mávinform csütörtökön az MTI-t.
A Budapest-Kunszentmiklós-Tass-Kelebia vasútvonal több évig tartó átépítésének első menetrendi üteme idén április 30-áig lesz érvényben. Ebben az időszakban a vonatok csak Budapest és Délegyháza között járnak - hívták fel a figyelmet.
A Délegyháza-Kiskunhalas-Kelebia szakaszon vonatpótló autóbuszokkal, valamint a Volánbusz helyközi és távolsági járataival lehet utazni; a buszok átveszik az érintett települések teljes kiszolgálását - tették hozzá.
Jelezték, hogy a Délegyháza és Kelebia között életbe lépő módosítás havonta 50 ezer utast, a Budapest-Kelebia vonalon utazók mintegy negyedét érinti. A közúti buszos közlekedés és az átszállások miatt a Délegyházától délebbre lévő szakaszra, illetve szakaszról utazóknak Budapest és Kunszentmiklós-Tass között 20-30 perccel hosszabb eljutási idővel kell majd számolniuk. Kiskőrös, Kiskunhalas, illetve Kelebia és a főváros között pedig 30-45 perccel növekedhet az átlagos eljutási idő - figyelmeztettek a közleményben.
A vasúttársaság azt kéri utasaitól, hogy tervezzék meg utazásukat. A www.mav.hu/150 címen is részletesen tájékozódhatnak - írták.
Az Eötvös Lorand Tudományegyetem (ELTE) a Bölcsészettudományi Karának otthont adó Trefort kert Campus hat-, valamint a Puskin utcában két helyszínen lévő, három épületegységének energetikai felújítására írt ki az intézmény feltételes közbeszerzési pályázatot.
A Dunántúl legnagyobb kórházfejlesztésénél megkezdhette a használatbavételi eljárást a kivitelező Fejér-B.Á.L.-Épkar konzorcium.