2024.11.22, Péntek
Így fejezik be az M44-es építkezését: megvan a kivitelező a Kecskemét-Szentkirály szakaszra
Illusztráció: Az M44-es korábban elkészült pályája (Dernovics Tamás/magyarepitok.hu)

Így fejezik be az M44-es építkezését: megvan a kivitelező a Kecskemét-Szentkirály szakaszra

magyarepitok.hu

2022.01.07. 10:24

A Hódút építi meg a Kecskemét melletti 5-ös főút az M5-ös melletti közvetlen szakaszától induló 32,3 kilométeres pályát, mely a Békéscsabáig vezető M44-es legnyugatibb és egyben utolsó része is.

Nemrég számoltunk be arról, hogy átadták a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében az M44-es Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát, melynek az Európában egyedülálló szerkezetű tiszaugi Tisza-híd is része (itt pedig az A-Híd Zrt. volt a kiemelt alvállalkozó). Most az uniós közbeszerzési értesítőben megjelent: a Hódút Kft. nyerte el a szerződést a Kecskemét (pontosabban a város nyugati oldalán futó 5-ös főút M5-ös közvetlen közelében található része) és Szentkirály közötti szakaszra, mintegy 106,996 milliárd forint értékben (a becsült mintegy 110,106 milliárd forintos értéknél kedvezőbb ajánlattal).

Így a cég fejezheti be az építkezésében keletről nyugat felé haladó M44-est, mely végig a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlelsztő Zrt. beruházásában épül. A szakasz terveinek a TURA-Terv Kft. és az Utiber Kft. konzorciuma készítette el.

 

 

A kiírás szerint a 32,3 km egybefüggő szakasz megvalósítása csatlakozik az építés alatt lévő Szentkirály-Lakitelek szakaszhoz, melyet a Közgép Zrt. kivitelez 4,6 kilométeren. Ez pedig már a decemberben átadott szakaszhoz kapcsolódik: innen Békéscsabáig közel 90 kilométeren márelkészült a pálya, négy sávon haladhat a forgalom.

Így teljesül az M44-es építésének célja: Békéscsabát beköti a gyorsforgalmi hálózatba, azáltal, hogy az M5-ös autópályát összeköti a várossal.

Az 5-ös főút és a 444-es főút is körforgalommal kapcsolódik majd az M44-esbe

A közbeszerzés tartalmazza az útépítéshez kapcsolódó további részprojekteket is. A beruházásban ennek megfelelően kialakítanak

  • az 5-ös főútnál egy turbó körforgalmú csomópontot
  • a 441-es főútnál egy különszintű csomópont,
  • egy egyszerű kétoldali pihenőhelyet,
  • illetve összesen 14 db műtárgyat, melyek között van négysávos gyorsforgalmi út átvezetését szolgáló olyan híd (vagy felüljáró vagy aluljáró), melynek két közvetlen támasza közötti legnagyobb szabadnyílása 44 méter.

Szakmapolitikai döntés alapján az M8-as gyorsforgalmi útként megtervezett Kecskemét- Nagykőrös szakaszt is M44-es gyorsforgalmi útként kell forgalomba helyezni - olvasható a közbeszerzés szövegében.

 

 

 

MegyeHódút Kft.