A megnövekedett vásárlói igények kiszolgálása érdekében egy többlépcsős beruházás első elemeként új raktárcsarnok épül a meghatározó élelmiszeripari vállalat szentkirályi telephelyén. A közel 1 milliárd forint összértékű beruházás jelentős részben önerőből és a versenyképesség-növelő támogatási programban elnyert támogatásból valósul meg.
„A természetes ásványvíz az utolsó olyan csomagolt élelmiszeripari termék, amely eredeti formájában kerül a fogyasztó asztalára” – hangsúlyozza nyilatkozataiban Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és társtulajdonosa. Az adatok azt mutatják, hogy mindezt a fogyasztók is értékelik, ugyanis az elmúlt két évtizedben több mint duplájára nőtt az egy főre jutó természetes ásványvízfogyasztás hazánkban1. A folyamatosan növekvő vásárlói igények kiszolgálása érdekében a Szentkirályi Magyarország évek óta kapacitásbővítő beruházásokat hajt végre. Három évvel a legutóbbi üzemcsarnok és palackozó gépsor átadását követően, október 13-án, Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter, Lezsák Sándor, az Országgyűlés alelnöke, Alessandro Pasquale, a Szentkirályi Magyarország tulajdonosa és Balogh Levente, a vállalat elnöke és társtulajdonosa ünnepélyes keretek között letették az újonnan épülő raktárcsarnok alapkövét. A több mint 1500 négyzetméteres épület és a beruházás második ütemében megépülő üzemcsarnok új, modern gépsorok telepítését, valamint a gyártási és raktározási kapacitás bővítését teszik lehetővé.
A 956 millió forint összértékű beruházás jelentős részben önerőből, valamint a Külgazdasági és Külügyminisztérium által 2020-ban meghirdetett versenyképesség-növelő támogatási programban elnyert támogatásból valósul meg. A program célja a Covid-19 következtében a gazdaság számára szükséges beruházások ösztönzése, vissza nem térítendő támogatások formájában. A két ütemben megvalósuló beruházás a jelenlegi munkaerő megtartása mellett új munkahelyeket is teremt elsősorban az anyagmozgatás, az üzemeltetés és a karbantartás területén.
A raktárcsarnok 2022 februárjára készül el, míg az üzemcsarnok a tervek szerint 2022 júniusára épül fel.
„A magyar kormány egyértelmű stratégiát választott a világjárvány okozta válság kezelésére: azt mondtuk, hogy segély helyett a munkahelyek védelmére és a beruházások dinamikájának fenntartására építjük a magyar gazdaság újraindítását. Ennek a sikeres stratégiának része ez a mai, közel 1 milliárd forint értékű beruházás is, amelyhez a kormány 335 millió forint támogatást nyújt, biztosítva ezzel a munkahelyek megőrzését és a munkahelyteremtést Szentkirályon” – mondta Szijjártó Péter, külgazdasági és külügyminiszter.
„Bács-Kiskun megye gazdasága több lábon áll, az autóipar mellett számos élelmiszeripari beruházás is indul. Ezek közül kiemelkedik a Szentkirályi gyárbővítése, amely a befektetők bizalmának újabb jele a megye és az ország iránt. Ez a beruházás egyben a Szentkirályi, a kormányzat és az önkormányzat példamutató partnerségének is bizonyítéka” – tette hozzá dr. Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun megye 2-es számú választókerületének elnöke és Kecskemét Megyei Jogú Város Alpolgármestere.
Az ünnepélyes alapkőletételen Alessandro Pasquale, a Szentkirályi Magyarország tulajdonosa és a Mattoni 1873 Csoport vezérigazgatója elmondta: „Mindig is a tradicionális, helyi márkák erősítése vezérelt, ezért is különösen nagy öröm számomra, hogy a mai ünnepélyes alapkőletétellel egy új fejezetet nyitunk a Szentkirályi ásványvíz életében, amellyel tovább erősítjük pozícióját és biztosítjuk hosszú távú jövőjét a magyar piacon.”
„Néhány évvel ezelőtt arról beszéltem a gyáravatónkon, hogy Magyarország Európa ásványvíz-nagyhatalma lehet. Az elmúlt években tapasztalt fejlődés azt bizonyítja, hogy ez a cél elérhető, és ebben a Szentkirályinak meghatározó szerepe lesz. Most induló beruházásunk is egy újabb mérföldkő ezen az úton” – tette hozzá Balogh Levente, a Szentkirályi Magyarország elnöke és társtulajdonosa.
Axe, Rexona és Dove márkájú termékeket fognak előállítani Nyírbátorban.
Gépbemutató ünnepségen számoltak be a 800 milliárd forintos projekt eredményeiről: elkészültek a vágányok az állomások között a főváros határáig