Számos fejlesztést terveznek a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon, most a lakosság véleményét kérdik a Gyál-Kecskemét szakaszról.
Nagyszabású fejlesztéssorozattal modernizálja a főváros vasúti közlekedését a Budapest Fejlesztési Központ (BFK). Az állami cég irányításával elkészített Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) modellezése alapján miután a fővárosba vezető vasutak közül mostanra már a lajosmizsei és a veresegyházi maradt teljesen egyvágányú, ezeket a hiányosságokat is fogják orvosolni.
A felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigihez képest háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám.
Most a lajosmizsei vonal Gyál és Kecskemét közötti szakaszáról (melyről legutóbb a tervezési közbeszerzés kiírásakor írt lapunk) tartanak online lakossági fórumot – derül ki a BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-posztjából. Az eseményt a mai napon, szerdán, 17:30-kor kezdik és a projekt honlapján lesz elérhető Zoomon keresztül.
Mint korábban megírtuk, az elővárosi vasútvonalak közül az egyetlen, máig nem villamosított a lajosmizsei (142), a vonal nagy részén 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az egyvágányú pálya még mai állapotában is kihasznált, ezért a fejlesztési lehetőség óriási. A lassú sebesség és a kapacitáshiány miatt ritka járatkövetés ellenére az itt közlekedő S21-es vonatok gyakran zsúfoltak. Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos települése számára nyújthatna versenyképes alternatívát a vasút - gyorsabb, sűrűbb, megbízhatóbb szolgáltatás esetén.
Ahogy a BAVS is összegzi, a fejlesztés nyomán a BFK számításai szerint az utasszám akár három-négyszeresére is növekedhet
amit a mainál sokkal sűrűbb, a vonal belső szakaszán akár 15 percenként egymást követő szerelvényekkel lehet majd kiszolgálni.
Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között 80-120 km/órás sebességgel közlekednek majd a vonatok.
A tervek szerint több más fejlesztéssel együtt nemcsak a vasúti pálya, de a környezete és az állomások is megújulnak.
A Budapest Fejlesztési Központ ugyanis akadálymentesített vasúti megállókat, új P+R és B+R parkolókat tervez.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.