Számos fejlesztést terveznek a Budapest-Lajosmizse-Kecskemét vonalon, most a lakosság véleményét kérdik a Gyál-Kecskemét szakaszról.
Nagyszabású fejlesztéssorozattal modernizálja a főváros vasúti közlekedését a Budapest Fejlesztési Központ (BFK). Az állami cég irányításával elkészített Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia (BAVS) modellezése alapján miután a fővárosba vezető vasutak közül mostanra már a lajosmizsei és a veresegyházi maradt teljesen egyvágányú, ezeket a hiányosságokat is fogják orvosolni.
A felújítást követően a veresegyházi vonalon az eddigihez képest háromszorosára, a lajosmizsein pedig háromszorosára-négyszeresére nőhet az utasszám.
Most a lajosmizsei vonal Gyál és Kecskemét közötti szakaszáról (melyről legutóbb a tervezési közbeszerzés kiírásakor írt lapunk) tartanak online lakossági fórumot – derül ki a BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid Facebook-posztjából. Az eseményt a mai napon, szerdán, 17:30-kor kezdik és a projekt honlapján lesz elérhető Zoomon keresztül.
Mint korábban megírtuk, az elővárosi vasútvonalak közül az egyetlen, máig nem villamosított a lajosmizsei (142), a vonal nagy részén 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben. Az egyvágányú pálya még mai állapotában is kihasznált, ezért a fejlesztési lehetőség óriási. A lassú sebesség és a kapacitáshiány miatt ritka járatkövetés ellenére az itt közlekedő S21-es vonatok gyakran zsúfoltak. Budapest XVIII. kerülete (Pestszentimre) és Gyál, Dabas, illetve a dél-pesti agglomeráció számos települése számára nyújthatna versenyképes alternatívát a vasút - gyorsabb, sűrűbb, megbízhatóbb szolgáltatás esetén.
Ahogy a BAVS is összegzi, a fejlesztés nyomán a BFK számításai szerint az utasszám akár három-négyszeresére is növekedhet
amit a mainál sokkal sűrűbb, a vonal belső szakaszán akár 15 percenként egymást követő szerelvényekkel lehet majd kiszolgálni.
Kőbánya-Kispest és Lajosmizse között 80-120 km/órás sebességgel közlekednek majd a vonatok.
A tervek szerint több más fejlesztéssel együtt nemcsak a vasúti pálya, de a környezete és az állomások is megújulnak.
A Budapest Fejlesztési Központ ugyanis akadálymentesített vasúti megállókat, új P+R és B+R parkolókat tervez.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.