A legtöbb elektromos töltőoszlop, 479 Budapesten üzemel, a fővárost követi Győr 39, valamint Kecskemét és Székesfehérvár 37-37 töltővel.
A magyarországi elektromos autókba 7,1 gigawattóra (GWh) energiát töltöttek az autósok a nyilvános elektromos töltőállomásokon tavaly, az egy évvel korábbi adatokhoz képest 25 százalékkal nőtt a töltések száma és 30 százalékkal a töltésekre fordított energia mennyisége - tájékoztatta a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) pénteki közleményében az MTI-t.
A hatóság ugyanakkor jelezte, hogy ez nem a teljes mennyiség, amit Magyarországon elektromos járművek töltésére használtak, mert a háztartási és egyéb nem nyilvános töltésnél elfogyasztott energiamennyiség nem szerepel a statisztikában.
A töltőállomásokon lévő töltőoszlopok száma folyamatosan nő. Három éve 108 darab volt az országban, 2019-ben 770, tavaly pedig már 1320 nyilvános töltőoszlopnál tankolhattak az elektromos autót használók 183 hazai településen.
A MEKH 15 új engedélyt adott ki nyilvános elektromos töltőberendezés üzemeltetésére tavaly; 2017 óta összesen 37 ilyen engedély született.
A hivatal közleményében hangsúlyozta, hogy folyamatosan nyomon követi az elektromobilitás fejlődését, mivel az elektromos autók használata a jövőben hatással lehet a villamosenergia-ellátás biztonságára.
Az elektromos autózás növeli a villamosenergia-keresletet, de ennél jelentősebb lehet a csúcsidei igényekre, ezen keresztül az ellátásbiztonságra gyakorolt hatása. Az elektromos autók a jövőben jelentősen növelhetik a villamosenergia-csúcsigényeket, ugyanakkor a villanyautók megfelelő technikai, infrastrukturális és szabályozási háttér mellett növelhetik is a rendszerbiztonságot - emelte ki a MEKH.
Az elektromosítás egyre nagyobb teret hódít a közlekedésben, köszönhetően az akkumulátoros energiatárolás fejlődésének és költségcsökkenésének. Az e-mobilitás jelentős potenciállal bír a közlekedési szektor károsanyag-kibocsátásának csökkentésében.
A közúti közlekedésről szóló törvény alapján nyilvános elektromos töltőberendezés üzemeltetését és elektromobilitás szolgáltatásokat csak az energiahivatal jóváhagyásával lehet végezni. Engedélyköteles minden közterületen, közintézmény épülete mellett és közintézmény ügyfélparkolóiban, a közforgalmú üzemanyagtöltő-állomásokon, a közforgalom számára nyitott magánterületen, vagy nyilvános parkolóban üzemeltetett elektromos töltőberendezés. A háztartásokban és egyéb nem nyilvános helyeken, például munkahelyeken, az elektromos jármű töltése nem engedélyköteles tevékenység - közölte a MEKH.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.