Jövő év első felében lezárulhat a mohácsi négysávos, mintegy 800 méter hosszú Duna-híd tervezése, így másfél-két éven belül megkezdődhet a létesítmény kivitelezése.
Sajtótájékoztatón jelentettek be új részleteket délelőtt a régen várt mohácsi hídról a baranyai városban, miután múlt héten adták át a komáromi hidat és tegnap jelent meg a sikeres közbeszerzés a paksi hídról. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: a híd a Dunát Mohácsnál keresztező és az ország nyugati, déli és keleti részén végigfutó M9-es autópálya-hálózat részét része lesz és
úgy építik meg, hogy négysávos közlekedésre is alkalmas legyen.
Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) beruházási vezérigazgató-helyettese a mohácsi híd tervezése kapcsán beszámolt arról, hogy
a híd megépítése együtt jár majd az 57-es út M6-M60-as autópálya csomópontjától az átkelőig történő négysávossá fejlesztésével, a másik oldalon a szakasz az 51-es főúthoz való csatlakozásával.
A csaknem 800 méter hosszú hídon lehetőséget biztosítanak majd a gyalogos és kerékpáros forgalomra is.
A létesítmény 1,3 milliárd forintból zajló előkészítése már folyik, ennek eredményeként rendelkezésre áll már a híd engedélyezési terve, hamarosan pedig a jogerős környezetvédelmi és építési engedélye is meglesz. A kivitelezés akár már másfél-két éven belül elrajtolhat a közbeszerzési eljárások sikerességének függvényében.
Elhangzott:
az állam arra törekszik, hogy az autópályák hálózata sugarassá váljon.
Ennek szellemében készült el a komáromi híd és ennek megfelelően tervezik a Soprontól Zalaegerszegen, Kaposváron, Pécsen, Szegeden és Békéscsabán át Nyíregyházáig vezető M9-es gyorsforgalmi utat, egyben a mohácsi Duna-hidat.
Ez a kapcsolat már nem Budapest tehermentesítése, hanem a fővárosközpontú hálózat oldása, a vidéki nagyvárosok összekötése lesz.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.