32 milliárd forintot biztosít az állam a kötöttpályás projektek előkészítésére.
A 2021-2027-es uniós pénzügyi ciklusban várhatóan jelentős pénzösszegeket hívhat le Magyarország vasútépítésre. Ennek sikeres lekötése érdekében 32 milliárd forintot különített el az állam: a Budapest Fejlesztési Központ (BFK), a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF), illetve a GYSEV és a MÁV gondoskodik majd a megfelelő előkészítésről - derül ki az Innovációs és Technológiai Minisztérium sajtóközleményéből.
Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár a kötöttpályás fejlesztésekről elmondta: a következő években várhatóan a korábbinál jelentősen több támogatáshoz férhet hozzá Magyarország társfinanszírozási keretekben.
"Magyarország számára összesen akár 2000 milliárd forint is rendelkezésre állhat vasúti beruházásokra"
- mutatott rá.
Szavaiból kiderült: ennek a 32 milliárd forintnak a felhasználásával a keretösszeg közel felét leköthetik a magyar szervezetek akár már 2022 elejére is.
A tájékoztató szerint a 32 milliárd forintot biztosító döntéssel megkezdődhet
Emellett a Kis-Gellért hegyi alagút átépítése után a jövőben a Déli pályaudvarról emeletes motorvonatok közlekedhetnek majd Székesfehérvár és Tatabánya-Győr, a nyári idegenforgalmi főszezonban pedig a Balaton felé is.
A forrás odaítélésével elkészülhetnek az alábbi fejlesztések tervei is
Végül pedig a Szeged-Makó vasúti elővárosi közlekedés vonzerejét a megújuló vasúti pálya mellett
vegyesforgalmú Tisza-híd megépítése növelheti.
Villamosítási projektek előkészítésére is jelentpős összegeket szánnak: a Szombathely-Kőszeg és a Zalaszentiván-Nagykanizsa vasútvonalak is fejlődhetnek majd. Emelett ezeken a vonalakon is várható villamosítási fejlesztés:
A tervek szerint a Pusztaszabolcs-Gyékényes, a Pusztaszabolcs-Pécs-Eszék és a Székesfehérvár-Nagykanizsa-Gyékényes vasúti hálózatok egyes szakaszai is fejlődés elé nézhetnek.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvadékcsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.