A programban öt szakmát érintően tértek át az online oktatásra, amely során a diákok videokonferencián és gyakorlati feladatok útján sajátíthatják el az ismereteket.
Naderi Zsuzsa, a KÉSZ Csoport szakképzési szakértője elmondta: a összesen 100 fő vesz részt a duális szakképzés keretében futó KÉSZ-es programban, akik hat szakmában és három városban – Budapesten, Szegeden és Kecskeméten – folytatják tanulmányaikat. Külön büszkeséget jelent a szakképzés tekintetében, hogy kivételesen alacsony a lemorzsolódás: a képzés kezdete óta mindössze egy fő került ki a kiinduló létszámból.
A járványügyi helyzetre való tekintettel a KÉSZ Csoport számos intézkedést vezetett be a szakképzés átalakítására.
A tanműhely digitális átállása 2 hét alatt valósult meg. Az átállás fokozta a cégcsoporton belüli együttműködést, és a szakképzési csapat építésére is pozitív hatással volt.
Az oktatók számára – azoknak is, akiknek eddig kevésbé volt otthonos a digitális térben való mozgás – sikerült kiaknázni a táv- és digitális oktatásban rejlő lehetőségeket, és az online világ nyújtotta alternatívákat az előnyükre fordítani.
Húsz végzős tanuló részére teremtették meg a tanműhelyi oktatás biztosítását, hozzásegítve őket ahhoz, hogy a végzést követően azonnal munkába tudjanak állni – ezzel a lehetőséggel 15 személy élt. Mindez a szükséges egészségügyi intézkedések betartása mellett – maszk használata, kellő távolságtartás, kézmosás-fertőtlenítés – valósul meg.
Összesen 73 főnek digitális módon szervezik meg a gyakorlati képzést, melyhez külön módszertant alakítottak ki.
A Google Osztályterem segítségével tanulócsoportokat hoztak létre, így a Szia KÉSZ! Digitális Tanműhelyben 5 szakmában és 10 tanulócsoportban tanulnak a diákok.
Digitális munkarendben oktatják a hegesztő, az épület- és szerkezetlakatos, a mechatronikus karbantartó, a villanyszerelő és gépi forgácsoló szakmákat. Minden oktató gyakorlatonként minimum egy alkalommal videokonferencián lép kapcsolatba a diákokkal – ezek során a tanulók gyakorlati feladatokat kapnak. Ezek a feladatok elsősorban olyan szakmai alapozó ismereteket érintenek, mint a műszaki rajz és rajzolvasás, műszaki mérések vagy villamossági alapok, tehát olyan területek, melyek tekintetében szakmai tudás-, illetve kompetenciahiányok mutatkoztak.
Az oktatók szorosan együttműködnek az iskolákkal, és tájékoztatják őket a tanulók haladásáról.
A KÉSZ a szakoktatóinak informatikai és módszertani támogatást nyújtott, illetve a tananyagbankban található tartalmak átdolgozásában és a feldolgozás során a megfelelő módszertan illesztésében is segített.
zen kívül összekapcsolták a különböző városokban hasonló szakmákat oktató kollégákat, így nagyot léptek előre a szakmai együttműködések terén is – tette hozzá Naderi Zsuzsa.
Összesen 12 fő számára – az iskola kérésére – az iskola gondoskodik a digitális munkarendben történő oktatásról.
A KÉSZ Csoport számára az is világossá vált, hogy a kialakult digitális oktatás hogyan építhető be a jövő gyakorlati képzésébe. Ezek között szerepel többek közt:
A duális szakképzés digitális átállás előnyei között említhető a digitális képességek és a tanítási módszertani eszköztár bővülése, valamint a szakmai elméleti ismeretek oktatásának tartalmi és módszertani ismereteinek fejlődése, melyre a jövőben is építeni fognak.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.