Az 1133 méter hosszan felépülő átkelőt és az azt Kalocsához, Pakshoz és az M6-os autópáláyhoz kapcsoló utak tervezőjét keresik.
Nemrég videóval mutattuk be a komáromi új Duna hidat, melynek két vége összeért a folyó felett decembereben. Miután a forgalom 2020 nyarán birtokba veheti a komáromi átkelőt, megindulhat egy újabb Duna-híd építkezése: Kalocsát és Paksot (illetve az M6-os autópályát) kötik össze. A szintén a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt beruházásában zajló projektről legutóbb tavaly áprilisban számoltunk be.
Akkor kiderült, az 1133 méter hosszú híd megkapta az építési engedélyt – az ennek megszerzéséhez szükséges és az ajánlat adására alkalmas terveket a CÉH Tervező, Beruházó és Fejlesztő Zrt., a Pont-TERV Mérnöki Tervező és Tanácsadó Zrt. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. konzorciuma készítette el. Korábbi közlésük szerint a 2x1 sávos híd 90 km/h-s sebességű kapcsolatot fog létesíteni Paks és Kalocsa között. A kétoldali ártéri hídrészek acél keresztmetszettel készülnek el, a mederhíd pedig hibrid (beton és acél) szerkezetű lesz, így gyorsabban épülhet majd meg a műtárgy.
Most a híd, valamint az azt a környező településekhez és az M6-oshoz kapcsoló 512-es és 5124-es utak kiviteli tervének elkészítőjét és a kivitelezőt keresik az uniós köszbeszerzési kiírás szerint.
A kelet-nyugat irányú 512-es az autópályától halad majd a hídig, majd a Duna keleti oldalán Kalocsáig. Ebben a részprojektben építik meg a hidat: ezen kívül többek között átadnak
A Duna nyugati partján futó észak-dél irányú 5124-es út a Faluhelypusztánál keresztezi majd az 512-est, az szakasz Gerjent köti össze Pakssal. Itt összesen
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.