A Duna Aszfalt munkájának köszönhetően javult Kecskemét elérhetősége, és a déli ipari park vállalkozásainak kiszolgálása is kedvezőbbé vált.
Már teljes szélességében használható az M5-ös autópálya és Kecskemét között négysávosra bővített 54-es főút. A Duna Aszfalt Kft. kivitelezésében zajló projektről a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) adott helyzetjelentést.
Az autópálya és a 5-ös főútnak a város déli határánál fekvő szakasza között a projektben 5,7 kilométeres útszakaszt négysávosítottak. Ahogy azt ebben a cikkünkben jeleztük, márciusban terelték át a forgalmat az újonnan elkészült sávokra, áprilistól kezdődhetett el a régi két sáv felújítása.
A NIF mostani közleménye rámutat,
a projektnek köszönhetően javult Kecskemét elérhetősége, lerövidült a város és az autópálya közötti közlekedés időtartama, emellett a város déli ipari területén található vállalkozások kiszolgálása kedvezőbbé vált.
A kapacitásbővítésnek köszönhetően csökkennek az útszakaszon időszakosan jelentkező torlódások is.
A beruházás keretében a bővítés mellett az M5 autópálya „Kecskemét Dél” csomópontjánál a korábbi útkereszteződések helyén biztonságos, nagy áteresztő képességű turbó körforgalmak épültek. Hasonló kialakítású körforgalmak épültek az 541-es főút (Halasi út), a Búzakalász utca, valamint a 5-ös főút kereszteződésében is. A Búzakalász utcánál elkészült két kerékpáros aluljáró is, melyeken áthaladva lehet megközelíteni a Daimler úti és a városföldi kerékpárutat.
"A munkák a koronaélen belül elkészültek, a vállalkozó júniusig még dolgozik a befejező feladatokon, ezek azonban már nem tesznek szükségessé jelentős korlátozásokat a főútvonalon" - áll a közleményben.
A teljes befejezéshez szükséges még a főút melletti ingatlanok kiszolgálását biztosító szerviz- és kerékpárutak megépítése is. Az 541-es főútnál és az 5-ös főútnál elkészültek a kerékpáros aluljárók is, a csatlakozó kerékpárutak a fejlesztés második ütemében készülnek el, várhatóan 2020 második félévére.
A sárospataki Weinberg 30. születésnapján a vállalat magyar voltát, családias jellegét, versenyképességét, valamint az ügyvezetője példaértékű szellemiségét emelte ki sikerfaktorként az építésügyi miniszter.
Napokkal ezelőtt érkezett hír az első paksi óriásszerkezet, az olvasztócsapda elkészültéről, most pedig már el is rajtolt a következő, a reaktortartály kivitelezése.