A tavalyi sikeres iskolazöldítő programja után a Procter&Gamble idén a Penny Market üzletlánccal együtt indított kampányt a környezetbarátabb iskolákért. A november 20-án zárult kampány első 3 helyezettje és vigaszdíjasa összesen 4.000.000 forint támogatást nyert, amelyet az iskolák zöldebbé tételére fordíthatnak.
A programban 173 iskola vett részt, és több mint 400-an szavaztak rájuk. A 4 nyertes iskola 1-1 millió forint vissza nem térítendő támogatást nyert, amelyet környezettudatosabb, zöldebb beltéri és/vagy kültéri környezet kialakítására (udvar felújítás, faültetés, zöld növényzetű terek kialakítása, szelektív hulladékgyűjtők elhelyezése, fa- vagy öko játékok beszerzése, illetve egyéb környezetvédelemmel összhangban lévő beruházásra) fordíthatnak. A nyertes iskolák több közel másfélezer diákja hamarosan egy zöldebb környezetben folytathatja mindennapjait.
A www.zoldebbiskola.hu weboldalon november 20-án lezárult szavazás nyertesei: Lilla Téri Általános Iskola, Debrecen; Zrínyi Miklós Általános Iskola, Murakeresztúr; Móricz Zsigmond Általános Iskola és Gimnázium, Tiszakécske és a Domoszlói III. András Általános Iskola.
„Nagy örömmel fogadtuk a hírt, hogy iskolánk az egyik nyertes. – mondta Czellér András, a debreceni Lilla Téri Általános Iskola igazgatója. – Már régóta tervezzük, hogy az udvarunk régi, rozsdás kerítését lecseréljük, így ebből a nyereményből ezt jövőre meg is tudjuk valósítani. Iskolánk örökös ökoiskola lévén elkötelezett a környezetbarát nevelés mellett, fűszeres kertet nevelünk az udvaron, számos parkot létesítettünk már, és fontosnak tartjuk a gyerekek környezettudatosságra és egészséges életmódra való nevelését is.”
A program nagykövete, Varga Izabella színésznő szülőként rendkívül fontosnak tartja a gyerekek környezettudatos nevelését. Az ismert művész az Instagramon hívta fel a figyelmet a Procter&Gamble és a Penny közös céljára, a környezeti nevelésre és zöld gondolkodásra. Az öko szemléletmód átadása kulcsfontosságú a gyerekek számára, hogy környezettudatos felnőttekké váljanak, ebben az általános iskolai nevelésnek kiemelten fontos szerepe van.
A hat héten át tartó program során a szavazók között napi egy öko bevásárlótáska és Penny vásárlási utalvány is kisorsolásra került. A vállalatok fontosnak tartják, hogy vásárlóikat is érzékenyítsék a környezettudatos vásárlás iránt, és felhívják a figyelmet arra, hogy már egészen kis dolgokkal – mint a nejlonszatyrok helyetti ökotáska használata – is tehetünk a környezetünkért.
„A P&G fontosnak tartja a kisebb vagy nagyobb közösségek támogatását, különösen a környezettudatosság növelését és a zöld gondolkodásmód elsajátítását. – mondta Krubl Yvette, a vállalat kommunikációs vezetője. – Vállalatunk számos programja a fenntarthatóságon alapul, 2018-ban a Föld hetén új környezeti fenntarthatósági célokat tettünk közzé Ambition 2030 néven. Ezek az ambiciózus célok egy közös célkitűzésre épülnek: lehetővé tenni és ösztönözni a környezetre és a társadalomra gyakorolt pozitív hatást, és közben értéket teremteni a vállalat és a fogyasztók számára. Igyekszünk megoldásokat találni a világ legégetőbb környezetvédelmi kihívásaira, mint a véges erőforrások és a növekvő fogyasztás, eközben nagy hangsúlyt fektetünk a közvetlen környezetünk életének jobbá tételére is. A zöld gondolkodást már kisiskolás korban el kell kezdeni, így bízunk benne, hogy idei iskolazöldítő programunk sok száz diák és tanárjaik életére lehet majd hatással.”
Többek közt egy 160 tonnás autódaru és sarunkként 18, összesen mintegy 10 ezer tonna megemelésére képes hidraulikus emelőrendszert alkalmaztak a minél gyorsabb kivitelezés érdekében.
Elkészült a Csanádapáca és Kaszaper közötti útszakasz egy részének felújítása.