2x2 sávos gyorsforgalmi pályát alakítanak ki Komárom, Székesfehérvár és Kecskemét között, hamarosan elkészül a megvalósíthatósági terv.
Jelentősen csökkentené Közép-Magyarország és az M0-s forgalmát a kormány tervezete, melyről Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár tájékoztatta a Magyar Nemzetet. Az M0-s mellett az M1-es és az M5-ös terhelésén is enyhítő új útvonalról megvalósíthatósági tanulmány készül – fejtette ki a szakpolitikus.
A tervek szerint
bővítenék 2x2 sávosra az eddig használt nyomvonalakon (a fejlesztés északi szakaszáról már korábban is beszámoltunk). A projektben így egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetést alakítanának ki az M1-es és a még szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között, melyen Kecskemétig haladhat majd a forgalom. A megyeszékhelyből ezt követően az M5-ösön fordulhatnak majd dél a járművek.
Ha a fővárostól mintegy 100 kilométeres távolságban futó körgyűrű elkészül, az a budapesti elővárosi forgalmat is érezhetően csökkenteni fogja. Jelenleg a hazai közúthálózat Budapest-központú kialakításából fakadóan a Nyugat-, valamint Észak-Európa és a Balkán közötti nemzetközi áruforgalom Budapest közvetlen közelében halad el, ezt a terhelést oldaná fel az új útvonal.
A Liget Budapest legutóbb átadott épületében nem igazán található standard megoldás, és van olyan elem is, amihez autóipari cégtől jött meg a szükséges robottechnológia. A kivitelező szakemberek csak nehezen tudják elengedni a projektet a lezárásakor az ott átélt hangulat és közös sikerek után. Interjú a ZÁÉV főmérnökével, Sánta Csabával.
Az A-híd Zrt. munkájával nyomóvezetékek és szerelvényaknák újulnak meg, átépítik az átemelőket.