2x2 sávos gyorsforgalmi pályát alakítanak ki Komárom, Székesfehérvár és Kecskemét között, hamarosan elkészül a megvalósíthatósági terv.
Jelentősen csökkentené Közép-Magyarország és az M0-s forgalmát a kormány tervezete, melyről Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár tájékoztatta a Magyar Nemzetet. Az M0-s mellett az M1-es és az M5-ös terhelésén is enyhítő új útvonalról megvalósíthatósági tanulmány készül – fejtette ki a szakpolitikus.
A tervek szerint
bővítenék 2x2 sávosra az eddig használt nyomvonalakon (a fejlesztés északi szakaszáról már korábban is beszámoltunk). A projektben így egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetést alakítanának ki az M1-es és a még szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között, melyen Kecskemétig haladhat majd a forgalom. A megyeszékhelyből ezt követően az M5-ösön fordulhatnak majd dél a járművek.
Ha a fővárostól mintegy 100 kilométeres távolságban futó körgyűrű elkészül, az a budapesti elővárosi forgalmat is érezhetően csökkenteni fogja. Jelenleg a hazai közúthálózat Budapest-központú kialakításából fakadóan a Nyugat-, valamint Észak-Európa és a Balkán közötti nemzetközi áruforgalom Budapest közvetlen közelében halad el, ezt a terhelést oldaná fel az új útvonal.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.