A Tiszakürt-Kondoros közötti mintegy 60 kilométeres pálya kivitelezésén a Duna Aszfalt, a Hódút, az EuroAszfalt, a Swietelsky, a Soltút, valamint az A-Híd is dolgozik.
Miután legutóbb a Hármas-Körös új hídjának látványos munkálatai kapcsán számoltunk be az M44-es gyorsforgalmi út építkezéséről, most újabb hírek érkeztek. Miközben a híd (melyhez TV-műsorunk stábja is ellátogatott) már áll és át is lehet rajta kelni, az M44-es várhatóan leghamarabb forgalomba kerülő Tiszakürt-Kondoros-szakaszán is elkészült a munkálatok több mint kétharmada – mondta el Békéscsabán Pozsávai Pál, a beruházó NIF Zrt. projektiroda-vezetője.
Az érintett szakaszon három alprojektben zajlik az építkezés:
A munkálatok során összesen négy különszintű csomópont, 49 híd, négy vadátjáró, öt ökológiai átjáró épül.
A békéscsabai önkormányzati fórumon elhangzottak szerint a szakaszon a munkálatok megfelelő ütemben haladnak és reális, hogy az év végére elkészülhet a pálya. Kiderült még: itt több helyen már elkészült aszfaltréteg, zajlik a műtárgyak építése, valamint már jól kivehetőek a pihenőhelyek helyszínei is.
A Nagykőröst Békéscsabával összekötő M44-es keleti, Kondoros-Békéscsaba részén is haladnak a munkálatok: itt a Duna Aszfalt és a Hódút dolgozik. A NIF Zrt. szakemberének elmondása szerint nem látszik olyan akadályt, ami miatt csúszhat a beruházás, a teljes szakaszt 2020 végén adhatják át a forgalomnak a tervek szerint.
Nyolc éve dolgozik a KÉSZ Építő Zrt. legnagyobb projektjein a Székelyföldről származó Dombi László belsőépítészeti projektvezető. Munkája bár ritkán kerül reflektorfénybe, egy egész beruházás minőségét és megítélését határozhatja meg. Az áprilisi Hónap Mérnökével izgalmas életútjáról és változatos feladatairól is beszélgetünk.
Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról