A Duna Aszfalt kivitelezésében közel 9 milliárd forintból megvalósuló négysávosításnak köszönhetően az útszakasz egyben a város déli elkerülőjeként is funkcionálhat majd.
Letették az 54-es főút M5-ös autópálya és 5-ös főút közötti kapacitásbővítésének alapkövét. A négysávosítási projektet a Duna Aszfalt Kft. nyerte el még májusban, a kivitelezés nettó 8,77 milliárd forintból történik.
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese ismertette, hogy az útszakasz északi oldalán 7 kilométer hosszan egyesített szerviz- és kerékpárút, déli oldalán pedig 4,5 km földút létesül. Szintén a bővítés során jön létre:
Tóth Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára ismertette, hogy a hazai költségvetésből megvalósuló építkezés 2020 első felében fejeződik be. A beruházásnak köszönhetően javul a város déli iparterületének megközelíthetősége, és az út egyben déli elkerülőként is funkcionál majd.
Az alapkőletételi ünnepségen részt vett még dr. Zombor Gábor, a térség országgyűlési képviselője, Szemereyné Pataki Klaudia, Kecskemét polgármestere, és Feketené Fazakas Adrienne, a Duna Aszfalt stratégiai igazgatója is.
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.