2024.04.26, Péntek

Már most csúcsok dőltek meg az ásványvízfogyasztásban

Magyarvíz Kft.

2018.05.29. 10:43

A Magyarvíz Kft. zászlóshajójának számító Mizse ásványvíz a literben számolt értékesítés tekintetében a piaci emelkedés többszörösét produkálta azzal, hogy 2,7 millió literrel fogyott több, mint tavaly ebben az időszakban, ez 9,2 százalékos növekedést jelent.

Hirdetés

A Nielsen piackutató felmérése* szerint a teljes magyar ásványvízpiac 2018 első négy hónapjában literben 5 százalékkal, darabszámot tekintve pedig 6,6 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest. Az eladott palackjainak száma szintén meghaladta az átlagot, így számolva 8,1 százalékos volt a növekedés, ezzel a Mizse továbbra is dobogós a Magyarországon forgalmazott ásványvízmárkák versenyében. Ez a tendencia tovább erősödött, hiszen a lajosmizsei cég idén májusban várhatóan 50 százalékkal több vizet ad el, mint tavaly ilyenkor, ami egyrészt a meleg időnek, másrészt az ágazatban fellépő átmeneti vízhiánynak köszönhető. 

 

„A világpiaci trendek kedvezőtlenül hatnak az ásványvíz ágazatra, ennek egyik oka az egyre emelkedő kőolajár, ami a csomagolóanyag, azaz PET palackok árát és a szállítási költségeket egyaránt növeli. Eddig egy átlagos palackhoz szükséges PET 1.000 euró/tonna volt, ez jelenleg 1.360 euró tonnánként, ami azért különösen fontos tényező, mert az ásványvizek árát leginkább a csomagolóanyag befolyásolja. A másik ok az euró erősödése a forinttal szemben, ez pedig egyébként is emeli a külföldről származó alapanyagok árát, így drasztikus önköltség emelkedést hozhatnak, amire az ágazatnak előbb-utóbb reagálnia kell. Minezeket még tovább bonyolítja, hogy a boltok, illetve a vásárlók ásványvíz igénye jelenleg magasabb, mint a hazai gyártók kapacitása” – mondta el véleményét Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi igazgatója.

 

2018. április végéig az összesen értékesített ásványvíz Magyarországon 332 millió liter volt, ami 222 millió palackot jelent. A Nielsen piackutató szerint a hazai piacon április végéig 208,5 milliárd forint értékben adtak el a gyártók ásványvizet – tavaly az első 4 hónapban ez csak 187,7 milliárd forint volt –, és az értékbeli növekedés nagyobb volt, mint a literben vagy darabban számított. 

 

 

MegyeLajosmizseMagyarvíz Kft.Mizseásványvíz