2024.11.21, Csütörtök

Januártól még nem kötelező a Cégkapu a NAV-nál

Nemzeti Adó- és Vámhivatal

2017.12.21. 09:27

A vállalkozások adóügyeiket továbbra is a lehető legkényelmesebben, elektronikusan intézhetik. Az egyéni vállalkozóknál nem lesz változás, sőt 2018-tól a cégek is használhatják még az ügyfélkaput.

A gazdálkodó szervezetek jelentős többsége elektronikusan tartja a kapcsolatot a Nemzeti Adó- és Vámhivatallal. Az egyéni vállalkozók esetében az adóügyek intézésében nem lesz változás, hiszen számukra továbbra is az ügyfélkapun keresztül történik a kommunikáció. Mindehhez csak ügyfélkapus regisztrációra vagy tárhely szolgáltatást is magában foglaló e-személyi igazolványra van szükség.

 

A cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében a NAV kellő felkészülési időt biztosít a cégeknek. A vállalkozások kérését figyelembe véve a jogszabály átmeneti időszakot vezetett be az adóhivatali ügyek elektronikus intézésére. Ez azt jelenti, hogy a cégek – épp úgy, ahogy jelenleg –jövőre is  a képviselőik ügyfélkapus tárhelyén keresztül kommunikálhatnak a NAV-val. A képviseleti jogosultságok is változatlanok, azokat nem kell újra bejelenteni.

 

Ügyfélkapu vagy cégkapu: az átmeneti időszakban a cég választ. A NAV kizárólag az adózótól cégkapun keresztül érkezett ügyekben küldi a válaszüzenetet a cégkapun keresztül, minden más esetben  az ügyfélkaput használja. 

NAVMegyecégkapu