A piac három meghatározó szereplőjének összefogásával útjára indult a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program. A Hungast Csoport elsőként az Univerrel és Gyermelyivel kötött stratégiai megállapodást, és további gyártókkal tárgyal a csatlakozásról.
Ennek eredményeként a 2017/2018-as tanévtől hangsúlyosabban jelennek meg a magyar gyártók termékei a receptek hozzávalói között.
Új programot indított a közétkeztetési piac egyik legnagyobb szereplője annak érdekében, hogy minél gyakrabban kerüljenek magyar alapanyagokból készült fogások a fogyasztók tányérjára. A Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán Program (HAMM) nyitányaként két olyan ismert gyártóval kötött stratégiai megállapodást, amelyek egyaránt a Magyar Termék tanúsító védjegy használói.
Páger Zsolt, a Hungast Csoport üzletfejlesztési igazgatója szerint a naponta 11 megyében, mintegy 700 tálalási helyen 180 ezer fogyasztót ellátó közétkeztető cégcsoportjuknak alapvető fontosságú, hogy a magyar beszállítókat, termékeiket és alapanyagaikat receptúráiban felhasználja és népszerűsítse fogyasztói, intézményi partnerei körében. Fontosnak tartják, hogy fogyasztóik (kiemelten a gyermekek) megismerjék a magyar alapanyagok választékát, és tudatában legyenek az egészséges élelmiszerek egészséges életmódot támogató összetevőinek. A közétkeztetés hozzájárulhat a fogyasztók egészséges táplálkozásához, ezt biztosítja az egyenletes, megbízható minőségű alapanyagot és élelmiszereket előállító hazai gyártókkal való szorosabb együttműködés, amellyel az egész iparágnak példát tudunk mutatni – állítja Páger Zsolt.
Katona Péter, az Univer értékesítési igazgatója elmondta, hogy az Univer számára a kereskedelmi vendéglátás és a közétkeztetés kiemelten fontos, hiszen forgalmának 20 százalékát adja a gasztroszektor. A Hungast kezdeményezése egybeesik a magyar alapanyagokat felhasználó Univer terveivel, és az együttműködés már el is indult. A két cég szakemberei közös termékfejlesztésének eredményeként az Univer megkezdte a kifejezetten a Hungast igényeire szabott mustár, ketchup és majonéz és sűrített paradicsom termékek gyártását. Már dolgoznak a speciális paprika- és zöldségkrém termékeken. Katona Péter szerint ez is azt mutatja, hogy mindkét fél hosszú távú együttműködésre készül, amelynek eredményeként növekedhet az egészségesebb, megbízható magyar alapanyagok aránya a hazai közétkeztetésben.
Bokros Gábor, a Gyermelyi Zrt. marketing igazgatóhelyettese elmondta, hogy azért is fontos nekik ez a megállapodás, mert a tésztaforgalmuk 30 százalékát a közétkeztető és vendéglátó cégeknek szánt termékek teszik ki. Ha pedig ennek a szektor egy meghatározó társasága olyan programot indít, amiben minél több hazai alapanyagok felhasználását tűzi ki célul, akkor az példát mutathat másoknak is, így a Gyermelyi mindent megtesz annak érdekében, hogy a Hungasttal közös munka eredményeként minél több magyar terméket használjanak fel a közétkeztetésben.
Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője szerint számukra is fontos, hogy a HAMM programot a Hungast két Magyar Termék védjegyhasználó céggel indította el. Ez is bizonyítja, hogy a hazai eredetet és megbízhatóságot tanúsító védjegyüket elismeri a piac. Reméli, hogy a HAMM-hoz minél több védjegyhasználónak sikerül csatlakoznia.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.