Ahogy az korábban már napvilágot látott: a Nemzetgazdasági Minisztérium által kiírt töltőállomás telepítési pályázatának köszönhetően akár 434 töltőponttal is bővülhet a hazai infrastruktúra. Bács-Kiskun megyében 21 darab elektromos töltőállomás kiépítését tervezik megvalósítani.
Mivel a kereslet nem éppen akkora volt a töltési lehetőségek iránt, mint ahogyan azt az NGM várta, így a lehetőségek felét sem használták ki a városok. A 112 pályázható önkormányzat közül végül 75 élt a lehetőséggel, amelyek így összesen 213 töltőoszlop finanszírozására adták be igényüket.
A pályázattal kapcsolatban javarészt A kategóriás, 2×22 kW-os gyorstöltőkről beszélünk, ugyanis ezeknek az oszlopoknak átlagos esetben a teljes kiépítését fedezi az erre kapott összeg. B kategóriás (2×11 kW) és C kategóriás (50 kW + 43 kW villámtöltő) töltők esetén szinte biztos, hogy az önkormányzatoknak is be kell szállniuk a telepítésbe, ugyanis az ezekre szánt támogatásból aligha lehet ilyen oszlopokat telepíteni.
Hazánkban a legelterjedtebb villanyautó a Nissan LEAF, amely jobbik esetben is csupán 6,6 kW-os töltéssel bír el, így meg sem közelíti az A kategóriás töltők maximumát. Ez alapján a LEAF-esek igényeinek megfelelnek ezek az oszlopok, azonban egy Tesla Model S vagy egy Renault Zoe, akár a C kategóriás töltők teljesítményét is képesek kihasználni.
A 22 kW-os töltőoszlopok javarészt célponti töltésre szolgálhatnak, így turisztikai célpontok parkolóiba érdemesebb őket telepíteni. Több településen is sikerült megtalálni a legjobb helyet ezeknek a töltőknek, de sajnos akadt olyan példa is, ahol átgondolatlannak tűnik az elhelyezés.
A villanyautosok.hu összeállítása alapján a jövőbeli töltők elhelyezkedése Bács-Kiskun megyében:
A felsorolt töltők mind A kategóriás gyorstöltők.
Az elektromos autókról, illetve töltőállomásokról további információt a http://zoldautok.hu oldalon találhat.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
Uniós viszonylatban Magyarország a geotermikus energiahasznosítás terén az első öt ország között helyezkedik el. E pozícióját tovább erősítheti a termelési technológiák és a földkéregre vonatkozó adatbázis fejlesztése révén. Utóbbiban kulcsszereppel bír a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) is.