2024.11.22, Péntek
Tovább épül az M8-as autópálya
magyarepitok.hu

Tovább épül az M8-as autópálya

magyarepitok.hu

2016.07.20. 14:47

A TURA-Terv és az Utiber tervezik az M8 Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszát, a Körmend-Rábafüzes szakasz pedig már kiviteli tervvel rendelkezik.

Az M8-as az építés alatt lévő M4-es autópályát fogja Budapest elkerülésével összekötni a szintén építés alatt álló S7-es osztrák autópályával. A kapcsolódási pontok Szolnoknál és Szentgotthárdnál lesznek. Ezáltal új kelet–nyugati irányú közúti közlekedési tengely jön létre az ország középső részén, tehermentesítve a túlterhelt Bécs–Budapest–Szolnok útvonalat. Az M8-as végleges nyomvonala még egyeztetés tárgyát képezi, egyelőre rövid szakaszok készültek el belőle, például a Dunaújváros és Dunavecse (6-os főút és 51-es főút) közötti 5,2 km-es szakasz.

A napokban a Nagykőrös és Kecskemét (M5 autópálya) közötti 17 kilométeres szakasz tervezésére kiírt pályázaton hirdetett nyertest a NIF Zrt.: a TURA-Terv Mérnökiroda Kft. és az UTIBER Közúti Beruházó Kft. 986 millió forintért vállalták a munkát. Az engedélyezési és kiviteli tervek készítése júniusban elindult.

A projekt keretében az M44 gyorsforgalmi út Békéscsabától Nagykőrösig terjedő (jelenleg megvalósulás alatt lévő) szakaszát kötik össze az M8 gyorsforgalmi út Nagykőrös és Kecskemét közötti szakaszával. Itt az M5 autópálya csomópontján kívül biztosítják az 5. sz. főút csatlakozását is. Így Békéscsaba az M5 autópályával gyorsforgalmi úton lesz összekötve.

A NIF Zrt. honlapja arról is tájékoztat, hogy az M8-as Körmend és Rábafüzes (országhatár) közötti szakasz előkészítése már megtörtént, a kiviteli terveket 1,474 milliárd forintért az UNITEF-FŐMTERV-UTIBER-UVATERV konzorcium készítette el. Az itt épülő közel 29 kilométer hosszúságú 2×1 sávos gyorsforgalmi úton 22 felüljáró, 12 aluljáró, 5 csomópont és 2 pihenőhely is lesz. Vasszentmihálynál 580 méter hosszú völgyhíd épül.

A projekteket az állam hitelből finanszírozza: márciusban félmilliárd eurós hitelt adott az Európai Beruházási Bank (EIB) a kiemelt közúti beruházásokra. A Körmend-Rábafüzes szakaszt emellett az Európai Unió is támogatja.

forrás: magyarepitok.hu