Nehéz ám az olvasónak a téli autózásról szóló cikket írni, tudom. Elsősorban azért, mert mindenki találkozott már hóval, sőt, sokan meg vannak győződve arról, hogy az évek alatt megszerzett rutinnak köszönhetően nincs ismeretlen tényező számukra. Aztán itt vannak a friss jogsisok, az éjszakai Tesco-parkolók bajnokai és az összkerék mindenhatóságában bízók halmaza. Remek sofőrök vagyunk, hiszen százszor végignéztük Vatanent a Youtube-on és a Richard Burns Rally-ban is lenyomtunk mindenkit a finn ralin. És különben is, Joci kihozta a Zsigulit tegnap este, aztán mégse történt baj.
Igen ám, de gondoltak-e arra, hogy a beidegződések, a betonbiztos módszerek hibásak, netán rosszul rögzültek? Gondoltak-e már arra az éjféltől-hajnalig kéziféket rángatók, a CO-sperrel vitézkedők, hogy a mindennapi közlekedés sokkal komolyabb, nehezebben megoldható feladat elé állítja őket, mint egy üres placc? Pedig így van, és nincs is semmi jobb annál, mikor a túlzott magabiztosságból egy biztonságos körülmények között tartott gyakorlati bemutatón csipegetnek le finoman, szemléltetve, lassan. Tán sikerül átadni pár tanácsot, fogadják meg, hogy ne úgy pislogjanak ki az árokból, mint Egyszerű Edit, mikor meglátta a Mester zacskóját.
Persze könnyen ugatok egy ilyen BMW Winter Training után, ahol olyan emberek meséltek el dolgokat, akik már 30 éve nyomják a képzést itt, az Alpokban, vagy a messzi Arvidsjaurban, Svédországban. Ahol – mesélték – egy dologból van sok: hóból.
Folytatás: totalcar.hu
14 ezer négyzetméteres üzem készül el 2026 második felére 31 milliárd forint értékben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.