Az „Egyedi, különleges és minőségi – Helyi Értékek Tára a Kecskeméti Katona József Múzeumban" című kiállítás keretében mutatták be először a múzeum képzőművészeti gyűjteményének egyik új szerzeményét, Lencsés Ida Áldozat (2000) című alkotását.
A nagyméretű (165×200 cm) gobelint az év elején vásárolta meg az intézmény, miután sikeresen pályázott e célból a Nemzeti Kulturális Alap Iparművészet Kollégiumához.
Ifj. Gyergyádesz László művészettörténész, a Képzőművészeti Osztály vezetője így nyilatkozott a vásárlás szakmai hátteréről:
„2000 óta módszeres gyűjtői tevékenységet folytatunk a keresztény biennálékhoz kötődően, melynek eredményeként a Kecskeméti Katona József Múzeum képzőművészeti gyűjteményén belül létrehoztunk egy, a nem egyházi fenntartású magyarországi múzeumokban ma még egyedülállónak tekinthető, speciális gyűjteményi egységet. A kollekció folyamatosan gyarapodik, melynek köszönhetően már túl vagyunk a 440. beleltározott tételen. Gyarapítási keret hiányában a fő módszer a művészek rábeszélése arra, hogy ajánlják fel műveiket a múzeumnak.
A gyűjtemény összetétele, minősége tehát alapvetően az alkotók jóindulatától és az egyes biennálék témájától függ, éppen ezért minden évben igyekszünk kihasználni a Nemzeti Kulturális Alap által kiírt műtárgyvásárlási pályázatokat is. A gyűjteményből 2005-től kezdődően már több helyen is bemutattunk egy-egy válogatást, így ebben az évben a budapesti Erdős Renée Ház után, nyáron a Tihanyi Bencés Apátságban fogunk kiállítást rendezni.”
Lencsés Ida alkotása 2006-ban szerepelt a III. Kortárs Keresztény Ikonográfiai Biennálén is, melyről a Ferenczy Noémi-díjas kárpitművész – ifj. Gyergyádesz László kérésére – a következőket írta:
„Egyenlő oldalú háromszög formájú gobelin, melynek középső részén hal ábrázolás található. A hal, a keresztény szimbolikában Jézust jelenti, mivel a Megváltó teste »lelki táplálékként« szolgálhat. A mediterrán népeknél a termékenységnek és az élet bőségének a jelképe. Az áldozatbemutatás adomány az Isten felé, akit jóindulatra kérünk magunk és a világ számára. A hal belesimul az ezüstszállal átszőtt áldozati oltárt tartó oszlopokba. A megerősített talapzat a biztonságot, az erőt képviseli. A háttér márvány jellegű bontású, selyem, fémszál, gyapjú megoldással készült, közepén a selyemfény a transzcendencia ragyogását kívánja erősíteni. A fénytörési technikával, a selymek és a fémszálak csillogásával a káprázat fokozására törekedtem. A geometriai elemek fokozatosan oldódni látszanak a kép középpontja felé. A szimbólum szó a hit teljességét is jelentette, a fény és a forma összhangját, az élet értelmét. A szimbólumokban való átlényegülés, a saját magunkon való átlépés, közelebb visz bennünket egy felfoghatatlan, de magunk által elképzelt, másfajta létsík felé, mellyel a mű szemlélőjét is segítjük. Munkáim összességében a hagyományt, az örökérvényűt, a mindenkori jót kívánja megfogalmazni és közvetíteni.”
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.