A címben kissé plagizálva az elhíresült „sertésfeliratot” - ami egyébként a graffiti műfajnak új felületet mutatott – meg kell állapítani, hogy a világban ugyan sok véletlen előfordulhat, de abban semmi véletlenszerű nincs, ha egy napon egyszerre érzi fontosnak az Index és a HVG, hogy a maga módján méltassa Kiskőrös város alapításának a háromszázadik évfordulóját!
Na jó, nem pontosan ezt a nemes eseményt mutatják az elfogultsággal csak „néha” vádolható szerkesztőségek írásai. Valójában a Kiskőrösön a háromszázadik évfordulóra meghirdetett logópályázatra érkező pályamunkákat kritizálják az írások.
Az izzadságszagot árasztó kritikák elképesztően nehéz feladatra vállalkoztak. A pályázaton vélhetően vesztes Hellodesign stúdióra hivatkozva azt próbálják bemutatni, hogy a pályamunkák alapján eredményt hirdető „nem szakmai zsűri” rossz döntést hozott. Igen kedves olvasó, lassan egy hónapja dúl a virtuális háború a kiskőrösi Facebook oldalon arról, hogy a kiválasztott logó szép vagy nem szép... Az csupán a kiskőrösieknek egy kellemes eredménye ennek a vitának, hogy idő közben a városi oldal követőinek a száma közel ezerrel nőtt meg, a posztot, így az alapításra készített nyertes logót pedig több, mint tizenegyezren tekintették meg – tudatosítva magukban, hogy 2018-ban ünnepeli Kiskőrös az alapításának a háromszázadik évfordulóját!!! (Ezt a hetvenes években született marketingesek úgy hívják, hogy elképesztő mértékű ingyen reklám!)
Ezen a ponton máris megállapítható, hogy Magyarországon ennél jobban már nem mehetnek a dolgok, ha számos fórumon és mára a két hazai sajtóóvoda két kimagasló orgánumánál, az Index-nél és a HVG-nél is az a legnagyobb probléma, hogy Kiskőrös alapításának a háromszázadik évfordulóját milyen logó ékesíti. Tényleg nem értékelve a soron következő, avagy „soros” (!) kampány előtti felkészülési időszakát ezeknek a szélmalomharcot vívó szerkesztőségeknek, de felmerül a kérdés az írásokat olvasva: ...van még lejjebb?
Azt már elfogadta az Alföld népe is, hogy ezt a két kimagaslóan nem öncélú orgánumot komoly fenntartásokkal szabad olvasni. Azzal viszont nehéz lesz a nagyérdemű tulajdonosok elé állni a 476000 rajongót számláló Index-nek, aki e témában az első cikket tette közzé, hogy miért csak 123-an lájkolták az összes kiskőrösit vitriolosan leostobázó cikket, amikor a mindössze 5025 követővel rendelkező kiskőrösi Facebook oldalra kitett poszt is 51 lájkot kapott.
Az viszont már a rendkívül kínos kategóriába tartozik, hogy az 515000 rajongóval rendelkező HVG-n megjelent írást nem „lájkolta” az írást megjelenő 6 órában senki. A cikkhez egyetlen hozzászólást írt egy sokatmondó fedőnevű fórumozó:
még egy országos ügy,amiről véleményt kell mondani a hvg-nek.
persze,ha a cikk írójának egy jó ismerőse is van a vesztesek között,akkor már érthető is.”
- ehhez talán nincs is mit hozzáfűzni - a szerk.
Az is megállapítható, hogy messzire elér a kiskőrösi maroknyi ellenzék keze
Hiszen, ha a domain.hu oldalon bárki rákeres a hellodesign.hu cím tulajdonosára (amely cím át van irányítva a hellodesign.org című oldalra) akkor azt láthatja, hogy Torma Krisztián a domain használója. Torma Krisztián két társaságban érdekelt, a végelszámolás alatt álló MAMADESIGN Kft-ben és a regnáló Hellodesign Bt-ben, amelyben, mint üzletvezető és beltag van feltüntetve, dr. Torma Beatrix kültag mellett.
Se bevétel, se alkalmazott:
Ez utóbbi társaság egy igen érdekes pénzügyi eredményt ért el a Bisnode hiteles cégtár adatai alapján:
Méretadatok |
Típus |
2015 |
2016 |
2017 |
2018 |
Létszám |
1 fő |
0 fő |
0 fő |
0 fő |
Árbevétel |
0 millió Ft. |
0 millió Ft. |
- |
- |
Pénzügyi adatok |
Típus |
2009.01.01 |
2013.01.01 |
2014.01.01 |
2015.01.01 |
2016.01.01 |
|
eHUF |
eHUF |
eHUF |
eHUF |
eHUF |
||
A |
Árbevétel |
750 |
0 |
0 |
0 |
|
B |
Egyéb bevételek |
490 |
0 |
3 |
0 |
|
C |
Értékcsökkenési leírás |
784 |
406 |
37 |
0 |
|
D |
Üzemi/üzleti eredmény |
-1 204 |
-420 |
-55 |
-18 |
|
E |
Adózott eredmény |
-1 208 |
-420 |
-55 |
-18 |
|
F |
Mérleg szerinti eredmény |
-1 208 |
-420 |
-55 |
||
G |
Befektetett eszközök |
2 669 |
443 |
37 |
0 |
0 |
H |
Forgóeszközök |
1 390 |
38 |
38 |
34 |
16 |
I |
Követelések |
1 377 |
38 |
38 |
0 |
0 |
J |
Pénzeszközök |
13 |
0 |
0 |
34 |
16 |
K |
Eszközök összesen |
4 067 |
481 |
75 |
34 |
16 |
L |
Saját tőke |
79 |
475 |
55 |
-1 |
-19 |
O |
Hosszú lejáratú kötelezettségek |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
P |
Rövid lejáratú kötelezettségek |
3 988 |
6 |
20 |
35 |
35 |
Q |
Kötelezettségek |
3 988 |
6 |
20 |
35 |
35 |
R |
101,98 % |
8 016,66 % |
375,00 % |
97,14 % |
45,71 % |
|
S |
5 048,10 % |
1,26 % |
36,36 % |
-3 500,00 % |
-184,21 % |
|
T |
2,95 % |
107,22 % |
148,64 % |
% |
% |
|
U |
-161,06 % |
% |
% |
% |
% |
|
V |
0,35 |
6,33 |
1,90 |
0,97 |
0,46 |
Mindez már csak azért is érdekes, mert a hellodesign.org oldalon sok szolgáltatást lehet vásárolni, és az oldal alján a Hellodesign Bt. számára van minden jog fenntartva! Mindez természetesen nem zárja ki, hogy a stúdió más társaság közreműködésével működik, de mindenesetre érdekes, hogy a kiskőrösi logópályázattal kapcsolatban szinte érthetetlen mértékben kritikus stúdió jogainak a tulajdonosa egy köznyelven szólva „nullás cég”, élén a stúdió vezetőjével.
Természetesen egészen biztosak lehetünk benne, hogy a Kiskőrös ellen fáradhatatlanul lázító stúdiót jegyző Torma Krisztián, nem fényevő. Ám a stúdió által lebonyolított, kéretlen logópályázat, a hetek óta tartó internetes trollok jelentős támadása a kiskőrösi Facebook oldal ellen, és ma az Index és a HVG cikkei sokakban megfogalmazhatják azt a kérdést, hogy mégis ki áll e mögött az ostobának tűnő folyamat mögött?
Hiszen a nyertes logót készítő alkotó alkotása szép, a legjobban ábrázolja azt a letisztult kultúrát, amit Kiskőrös város a térségben képvisel. A pályázaton nyertes logó a kiskőrösieké, akik ezt a választott zsűri szavazata alapján el is fogadták és akik mindemellett pontosan tisztában vannak azzal, hogy a város alapításának a háromszázadik évfordulója nem egy logóról, hanem a saját történelmükről és annak ünnepéről szól.
Oltyán József
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.