2024.11.21, Csütörtök

Az Index pár éve még hirdette a tiszakécskei "játékdömpert"

2015.04.14. 00:45

Vélemény: A hazai on-line média zászlóshajója pár éve még hirdetésben tette közzé a Duna Aszfalt sikereit. Az Index.hu 2009-es cikkének  az utolsó mondata magában hordozza a Duna Aszfaltnak akár 2015-ös gazdasági sikereinek is a magyarázatát: „Évente mintegy 150 pályázatot készítünk és az egy jó átlagnak számít a szakmában, ha valaki tíz pályázatból egyet elnyer. Nálunk az átlag tíz beadott pályázat esetén három-négy a nyertes pályamunka, de azért a Mercedesnek nagyon örülünk.” – mondta Mosonyi László a társaság vállalkozási igazgatóságának a vezetője 2009-ben.

Vélemény:

A hazai on-line média zászlóshajója pár éve még hirdetésben tette közzé a Duna Aszfalt sikereit. Az Index.hu 2009-es cikkének  az utolsó mondata magában hordozza a Duna Aszfaltnak akár 2015-ös gazdasági sikereinek is a magyarázatát:

„Évente mintegy 150 pályázatot készítünk és az egy jó átlagnak számít a szakmában, ha valaki tíz pályázatból egyet elnyer. Nálunk az átlag tíz beadott pályázat esetén három-négy a nyertes pályamunka, de azért a Mercedesnek nagyon örülünk.” – mondta Mosonyi László a társaság vállalkozási igazgatóságának a vezetője 2009-ben.

Ráadásul ezeket a komoly pályázati sikereit a valóban közismerten jobboldali érzelmű tulajdonosokkal a cég akkor érte el, amikor ugyebár kifejezetten baloldali kormány volt az országban. Nem mellesleg a cégnek a Mercedes projektek elnyerése során a legnagyobb külföldi kivitelezőkkel kellett versenyeznie.

Az Index.hu –nak a „Pár év alatt úthengert gyúrtak a játékdömperből” című április 13-án megjelent a Duna-csoportot egyértelműen ekéző cikke vélhetően a „hogyan írjunk bulvár cikket” kézikönyv segítségével készülhetett. Hiszen a szerző által összegyűjtött adatoknál még az Index archívumban is több és pontosabb információ áll rendelkezésre. A cikkszerű bulvármixbe egyszerre kerültek bele súlyosan személyeskedő fél-információk, sunyi utalások és ténybeli tévedések, amelyek alapján a hazai gazdasági újságírás legújabb Glázser Bozsója zaftos megállapításokat is tesz. Pompás!

Ha már így esett játszunk el az Index által bemutatott életérzéssel

Tiszakécske a’la Burzsuj city – elképesztő ostobaságról tesz tanúbizonyosságot az a hihetetlenül felületes szerző, aki végigautózva Tiszakécskén azt a megállapítást teszi, hogy a Duna Aszfalt hatására Tiszakécskén kitört a Kánaán.

 A valóság ugyanis az, hogy az 1998-ban a csőd határán billegő várost hihetetlen kitartással az a Kovács Ernő terelte vissza a működőképesség dimenziójába, aki később a térség parlamentere és jelenleg a megye kormánymegbízottja lett. Tiszakécske város sajnos, a számos helyben működő nagyvállalat ellenére sincs a megye 5 legjelentősebb iparűzési adót realizálni képes település között. Igazán jó lenne, ha ennek ellenére Tiszakécskén dúsgazdagság uralkodna, mert akkor a megye is dúsgazdag lenne, de sajnos ez még nagyon nincs így. (Bács-Kiskun GDP-je ugyan 2010-óta 30 százalékkal nőtt, viszont ez az eredmény még csak arra volt jó, hogy beérje az ország többi megyéjét.)

Pestiesen - Szívassuk a vidéki surmókat

A Spéder féle Index lassan korrelál a „geciző” Simicska orgánumainak a legújabb kori revolverező stílusával, ami nagyon szomorú. Persze az már röhejes is, amikor a Duna- Aszfalt megalománnak aligha nevezhető tiszakécskei központjáról még egy képet is leközöl ehhez a történelmi mélységű cikkhez az Index.

A 100 év körüli, eredetileg vélhetően egy jobb módú kécskei polgár otthonának épült, majd irodává alakított épületről még a kiváló képeiről híres Huszti István fotós sem volt képes kihozni, hogy az lenne a tiszekécskei WTC-t. Maga a szerkesztői próbálkozás viszont kifejezetten szánalmas.

Ha nem lennék bizonyos az Index függetlenségében, akkor bizonyosan az jutna eszembe, hogy egy ilyen egyértelműen lejárató cikk elkészítése megbízásra történik. Egyszerűen ugyanis nem életszerű, hogy pár fővárosi sajtós autóba ül és pénzt és időt költ arra, hogy oknyomozzon Tiszakécskén.

Miközben a Duna-Aszfalt irodájához vezető úton el kellett autózniuk például az osztrák tulajdonú Andritz mellett is, ami vélhetően jóval jelentősebb szerepet tölt be ma Tiszakécske életében, mint a Duna Aszfalt, ráadásul a sógorok finoman fogalmazva durvábbak, mint tíz Duna-Aszfalt. Így ez nem a kécskei hétköznapokról szóló írás, hanem egy adalék, hogy ekézzék a hazai mélyépítési piac egyik szereplőjét.

Komolyan senkit sem érdekel például a takarékos banküzlet?

A Simicska féle Közgépezés érthető volt, mert bizony a pártpénztáros bejárta a kezdetektől a Fideszes utat, de mi a baj a Duna-Aszfalttal? A tulajdonosai tisztes kécskei emberek, nem voltak APEH elnökök, nem voltak pártpénztárnokok ők csupán vállalkozók, amint a cikk is megfogalmazza, hogy teljesen átlagos környezetben éltek és a saját kitartásuk és szorgalmuk és józan eszük mentén fejlődtek. Az igen jelentős probléma, ha a hazai sajtó vezetőjének számító Index nem preferálja a magyar tulajdonú vállalkozókat!

Azt még leírni is borzasztó, hogy az elhíresült nagykőrösi 22 milliós beruházásnál az év visszaélését feltételezze bárki, hiszen akkoriban a cégcsoport jóval az évi 20 milliárdos forgalom felett járt. Tehát az összeg, ami a Duna-Aszfaltot kritizáló cikkek mindegyikében szerepelt az elmúlt hat évben, a cég éves forgalmának a 0,1 %-a. Erre még a Besenyő családban is csak annyit mondanának, hogy: Margit, normális?

Persze a tisztelt szerkesztők mielőtt leszedik a keresztvizet pár Bácsmegyei vállalatról a kutatás hevében belepislanthatnának a főnökük territóriumába is, ami lassan szélesebb, mint Habony Árpád kapcsolatrendszere és lassan nagyobb, mint a Nemzeti Bank. És innen vidékről kérjük szépen, hogy a jövőben ne írjanak Bácsmegyéről efféle tartalmakat, se unalomból, se más okból!

Kapcsolódó cikk: www.index.hu

Oltyán József

Közélethirek

Ajánló