Több cikk jelent meg az utóbbi hetekben a Hatvan és Boldog között a Zagyva mentén épült kerékpárútról, azt taglalva, hogy a 7 és fél kilométeres út nem sokkal a beruházás átadása után rossz állapotban van, jókora repedések tarkítják.
Valamennyi oldal egyetlen forrásra, Bíró Józsefnek a 60lap.hu-n megjelent cikkére hivatkozott, aki írását fényképekkel alátámasztva háborog az út minősége miatt. Az alaphír alapján számos országos orgánum a nélkül, hogy bárkit megkérdezett volna, egy jó nagyot rúgott ismét a hazai építőiparba.
A valóság megismeréséhez ezúttal is egyszerű út vezetett. A hevesihir.hu nevében megkérdeztük a beruházást megrendelő Hatvan város polgármesterét, Horváth Richárdot a projekttel kapcsolatban.
Horváth Richárd fogadta is a megkeresésünket, és azzal kezdte, hogy „jóval a probléma felvetése előtt” elkezdtek tárgyalni a kivitelezővel és a tervezővel is arról, hogy mi okozhatta a gyors minőségromlást. „Emiatt jelenleg is zajlik a probléma műszaki tartalmának megállapítása, és erre alapozva készül egy szakértői vélemény. Ez nem csak az okok feltárása miatt fontos, hanem, hogy minél hamarabb megtaláljuk a megoldást. Most is felelősen járunk el, a törvényi kereteken belül mindent megteszünk azért, hogy a hatvaniakat szolgáló beruházások megfelelő minőségűek legyenek, ezt a gondolatot követjük a kerékpárút kapcsán is. ”
Felvetettük a polgármesternek, hogy a képek alapján talajsüllyedés lehet a gond okozója, márpedig a talaj minőségét a tervezőnek kell megállapítania, és az ehhez megfelelő alapozási technikát kiválasztania, a kivitelező pedig már csak ez alapján tud eljárni. „ Ha a kivitelező hiánytalanul végrehajtotta a tervben leírtakat, akkor valóban csak ez lehet az ok” – hangzott a válasz. „Ugyanakkor hangsúlyozom, hogy a projektet tüzetesen meg kell vizsgálni, és a szakmai elemzés dönt.”
Azt viszont kiemelte, hogy a kerékpárút még garanciális időszakban van. „Tehát garanciális javításokról lesz szó, ami az önkormányzat számára nem jelent majd pluszkiadást.” Hozzátette, a garanciális időszak októberig tart, viszont ebbe szerinte bele tudnak férni.
A következő lépésről ezt mondta: „Amint elkészült az elemzés,a szakértői véleményre alapozva a tervező elkészíti a javítási technológiát. A megoldáshoz bevonva a megrendelő önkormányzatot és a kivitelező céget is.” Hozzátette, a javítást a jelenlegi kivitelező a Duna Aszfalt fogja elvégezni, a költségviselés pedig a szakértői véleményre alapozva a felelősség megállapítása szerint történik majd.
Horváth Richárd kiemelte, a három érintett fél már többször egyeztetett, és ezt ezután is meg fogja tenni.
Amikor a 60lap.hu cikkéről kérdeztük, a polgármester a cikk íróját nem kívánta minősíteni, azt viszont hangsúlyozta, hogy sem a Bíró József által belekevert híd, sem a földút nem része a projektnek.
(hevesihir.hu – Hegedűs Gergely)
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.