Összesen 3 millió eurót (878 millió forint) kész elkölteni a kormány 2013 és 2016 között a magyar borok promóciójára Japán, az Egyesült Államok, Kína, Oroszország és Kanada piacán.
A rendelet szerint támogatást az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel vagy földrajzi jelzéssel rendelkező, illetve borszőlő fajtájának jelzésével ellátott borászati termékek ezen öt országban történő megismertetését és promócióját célzó programhoz lehet igényelni.
A program időtartama nem lehet több három évnél, és egy-egy programhoz legalább 25 ezer, legfeljebb pedig 250 ezer eurós támogatást lehet igényelni. A program többek között utazási és szállásköltséget, pr-tevékenységeket, médiamegjelenéseket, kiállítási részvételt vagy reklámkiadványok elkészítését támogathatja, mértéke pedig a támogatásra jogosult nettó költségeinek 50 százaléka lehet.
A támogatásra a szőlő- és borágazatban működő szakmaközi szervezet, a programjavaslat benyújtásának időpontjáig termékleírást már benyújtott hegyközségi szervezet, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa vagy legalább öt hegyközségi tag által létrehozott társadalmi szervezet, egyesület vagy gazdasági társaság pályázhat. A támogatás összege mindhárom évben egymillió euró. A támogatások odaítéléséről a vidékfejlesztési miniszter dönt.
A főváros, az agglomeráció és az ország közlekedése is átalakul a Déli Körvasút megépítésének köszönhetően. Részletesen bemutatjuk a projektet és az elmúlt év munkálatait.
A KÉSZ Csoport csatlakozott a Külgazdasági és Külügyminisztérium irányítása alatt működő Magyar Diplomáciai Akadémia oktatási intézmény Corporate Diplomacy Programjához, amely a nemzetközi kapcsolatok és üzleti lehetőségek fejlesztését szolgálja. Az együttműködés keretében a KÉSZ Csoport munkatársai diplomáciai képzéseken és szakmai rendezvényeken vehetnek részt, támogatva ezzel a vállalat nemzetközi versenyképességét.