2025.02.05, Szerda

Elégedettek a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal ügyfelei

2013.10.30. 14:22

A Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal az ügyfélorientált közigazgatás kiépítése, az ügyfélbarát ügyintézés megteremtése érdekében az ügyfelek véleményének, visszajelzéseinek és javaslatainak felhasználásával további fejlesztéseket foganatosít ügyfélszolgálatain.

A Kormányhivatal az állampolgárok közigazgatási szolgáltatások iránti elégedettségének mérésére egységes kérdőívet dolgozott ki. A kérdőívek kitöltetése önkéntes és anonim, kitöltését követően az ügyfél zárt gyűjtődobozban helyezheti el azt. A járási hivatalokban és szakigazgatási szerveknél az ügyfél-elégedettséget valamennyi ügyfélszolgálaton és valamennyi ügyfélfogadással foglalkozó szervezeti egységnél negyedévente azonos időpontokban mérik.

A 2013. évi III. negyedéves ügyfél-elégedettségi kérdőívek kitöltésére 2013. szeptember 23. és 27. napja között került sor.

A III. negyedévben több mint 8400 ügyfél töltötte ki a kérdőíveket.

Az ügyintézők figyelmességével, viselkedésével a válaszadó ügyfelek 99 %-a volt nagyon elégedett és mindössze az ügyfelek 0,4 %-a volt kevésbé elégedett.

Az ügyintézők szakmai hozzáértésével az ügyfelek szintén igen magas arányban, 99 %-ban nagyon elégedettek voltak.

A válaszadó ügyfelek az ügyük elintézésével 97 %-ban voltak nagyon elégedettek.

Az ügyfélfogadás rendszerével, úgymint a nyitvatartási idővel, az előzetes időpontfoglalás lehetőségével, valamint az e-ügyintézés bevezetésével a válaszadó ügyfelek 90 %-a volt nagyon elégedett és mindössze az ügyfelek 1 %-a fejezte ki elégedetlenségét.

Összességében a Kormányhivatal tevékenységével az ügyfelek 92 %-a volt nagyon elégedett, 7 %-a közepesen elégedett és mindössze 1 %-a kevésbé elégedett. Az előző negyedévhez képest mind a járási hivatalok, mind a megyei szakigazgatási szervek megítélése javult.

A kérdőívek kitöltése során az ügyfelek várakozással töltött idejét is felmérték, ennek eredményeként megállapítható, hogy az előző negyedévhez képest jelentős mértékben sikerült csökkenteni az ügyfelek várakozással töltött idejét mind a járási hivatalok ügyfélszolgálatain, mind a megyei szakigazgatási szervek ügyfélszolgálatain. Az ügyfelek 73 %-ának az idejéből kevesebb, mint 5 percet kellett várakozással töltenie (II. negyedévben: 68%), amíg sorra került. Az ügyfelek 22 %-a 5-10 percet töltött várakozással (II. negyedévben: 24%), míg azon ügyfelek száma, akiknek 15 percnél többet kellett várakozniuk 5 %-ra csökkent (II. negyedév: 8%).

Az állampolgárok pozitívan fogadták, hogy megkérdezik véleményüket az ügyfélszolgálatok tevékenységével és működésével kapcsolatban. Elsősorban az ügyintézők figyelmességét, segítőkészségét és szakmai felkészültségét dicsérték, de többen hasznos fejlesztési javaslatokat is fogalmaztak meg az adott ügyfélszolgálattal kapcsolatban.

 

(Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal)