Az új és innovatív e-bejelentő szolgáltatásnak köszönhetően nem csak az ügyintézési idő, hanem az adminisztratív terhek is csökkennek.
Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás bevezetésével a Kormány tovább csökkenti az emberek adminisztrációs terheit, a közigazgatási ügyintézés mellett immár a szolgáltató szektorban is – tájékoztatott a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal. 2022. január elsejétől az ügyfelek kezdeményezhetik, hogy nevük, címük, okmányadataik változásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződéses jogviszonyban álló közművek és cégek, kiváltva a személyes ügyintézést. Az ingyenes szolgáltatással kényelmesebbé és gyorsabbá válik az adatváltozások bejelentése, valamint a közművek átírása, amellyel jelentős időt takaríthatnak meg a családok. A projekt megvalósításához a Miniszterelnökség vezette konzorcium 1,445 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásban részesült.
Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása, okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő szerepet tölt be a lakossági ügyfelek, valamint a piaci szolgáltatók között. 2022 januárjától a magánszemélyek kezdeményezhetik, hogy az állami nyilvántartásokban tárolt adataik változása esetén értesítést kapjanak azok a közművek és cégek, amelyekkel szerződésük van.
Az ügyfeleknek így nem szükséges adatváltozásaik bejelentését, továbbá a közműátírásokat személyesen megtenniük, hanem az e-bejelentő webes felületen, néhány gombnyomással, vagy a kormányablakokban nyújtott szolgáltatással végezhetik el az eddig időigényes feladatot. Az ingyenes szolgáltatás igénybevételével az ügyfelek adatváltozással kapcsolatos bejelentése és a közműátírási folyamat egyablakos úton, egyszerűen, gyorsan teljesíthető, kiváltva ezáltal az összes érintett, akár egy tucatnyi szolgáltatónál a külön-külön egyéni ügyintézést.
Az új és innovatív e-bejelentő szolgáltatásnak köszönhetően az ügyintézés és az eljárások átfutási idejének és költségeinek csökkentésével ügyfél és szolgáltatói oldalon egyaránt jelentős adminisztratív tehercsökkentés érhető el. Az élethelyzet-alapú szolgáltatás létrehozása egy újabb lépést jelent az adatvezérelt és szolgáltató jellegű közigazgatás kialakítása felé.
Az élethelyzet-alapú szolgáltatás létrehozása egy újabb lépést jelent az adatvezérelt és szolgáltató jellegű közigazgatás kialakítása felé.
Az Adatváltozás-kezelési Szolgáltatás a jövő év elején első ütemben a lakossági ügyfelek változásügyeit érintően, továbbá közműszolgáltatók és távközlési vállalkozások irányában jön létre. A szolgáltatás egy későbbi fejlesztési ütemben a szolgáltatói szféra további szereplőivel, így például bankokkal és biztosítókkal is kiegészül, valamint a természetes személyeken túl a gazdasági társaságok, egyéni vállalkozók is igénybe vehetik majd.
A projekt a Széchenyi 2020 program keretében, a Közigazgatás- és Közszolgáltatás- Fejlesztési Operatív Program KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15 „Adminisztratív terhek csökkentése” című konstrukcióban valósul meg.
A projekt azonosítószáma: KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061
További információ kérhető:
[email protected], +36 20 926 4136
Az idén jubiláló Leier Hungária Kft. történetét egy olyan vállalkozó indította el, aki számára minden munkanap szabadsággal ér fel, és akinek legfőbb filozófiája, hogy szívesen tedd, bármit is csinálsz. Michael Leiert a mai napig elképesztő energia és lendület jellemzi, és arra a legbüszkébb, hogy ezt a lelkesedést sikerült átadnia az unokáinak és a cégcsoport munkatársainak. A példaértékű Leier-történet négy kulcsszereplőjével beszélgettünk.
A MEVA könnyű rendszereivel akár 5 cm-es raszterben is telepíthetők 60 x 60 cm-es pillérek.