A feladatok között szerepelt a megye turisztikai helyzetképének felvázolásán túl, az ágazatban rejlő lehetőségek feltárása is.
A konferencia fő vendége Dr. Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója volt, aki Történelmi időket él a Magyar turizmus (rekordévek, országmárka, turizmus fejlesztési stratégia) címen tartotta meg előadását. A konferencia résztvevői megismerkedhettek Bács-Kiskun Megye turisztikai fejlesztéseivel, és külön, mint a házigazda - Kiskunhalas Város turisztikai fejlesztéseivel is.
Dr. Piskóti István előadásában bemutatásra került Bács-Kiskun megye marketing stratégiája, de előadásokat hallhattak a megújuló Utazás Kiállításról, Kerékpáros turizmus fejlesztéséről, más országrészekben lezajlott jó példák is bemutatásra kerültek turisztikai fejlesztések területén, de külön blokkokban szerepeltek az internet, és a közösségi média adta marketing eszközök is. A turizmus az ország, a megyék, és települések legkiválóbb imázs építő ágazata, mely évről évre egyre többet hoz gazdaságilag is az országnak, és egyre többet hozhatnak a településeknek is.
Magyarország piacvezető magasépítő társasága immár több, mint másfél évtizede tartja a pozícióját a mezőnyben. A bevétel 80 százaléka jön a versenyszférából.
Több tisztséget is visel a KÉSZ Csoport projektigazgatója, aki vérbeli mélyépítőként az egyedi mérnöki feladatokat kedveli leginkább. Április Hónap Mérnöke Pappert Attila.