A NAV ügyfélszolgálati feladatainak jelentős része beintegrálódik a Kormányablakokba, a mai nappal Kiskunhalason és Kiskőrösön már fogadják az ügyfeleket, Bács-Kiskunban 8 Kormányablakban lesznek intézhetők az adóügyek.
Mától a Kiskunhalasi Kormányablakban már az ügyfelek nemcsak a szokásos kormányablakos ügyintézést vehetik igénybe, hanem NAV-os ügyeket is tudnak intézni.
Sajtótájékoztató keretében nyitották meg a Kiskunhalasi Kormányablak adóügyi ügyfélszolgálatát, Bányai Gábor, országgyűlési képviselő, Benda Ferencné, a NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgató, dr. Zombor Attila, a Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal főigazgató és dr. Tallós Bálint a Kiskunhalasi Járási Hivatal vezető jelenlétében.
Dr. Zombor Attila, a kezdeti időkről beszélt, honnan vezetett az út idáig. 2011-ben nyitották meg az első Kormányablakokat, melynek célja az volt, hogy az ügyfél minél többféle államigazgatási feladatot el tudjon intézni, vagy esetleg elindítani. A koncepció lényege az volt, hogy ne kelljen több helyre mennie, egy helyen több ügyet is lehessen lebonyolítani. Akkoriban még csak kísérleti jelleggel ugyan, de már 29 ügykört tudtak ezek a kormányablakok elvégezni. 2013-ban a Járási Hivatalok felálltak, az okmányirodák átkerültek a Kormányhivatal szervezetébe, majd előkészítés után 2014-ben elkezdődött az a folyamat, hogy az okmányirodákat Kormányablakokká alakították át, és itt már 250 ügykört tudtak végrehajtani az ügyintézők.
Ma már 15 Kormányablak működik Bács-Kiskun megyében, valamint a tervekben szerepel további 3 létrehozása 2018 folyamán.
Mára elérték, hogy közel 1500 ügyet lehet elindítani, vagy tájékoztatást kérni az ügyfeleknek. Egy ügyféltérben, egyablakos ügyintézésben tudja bárki intézni az ügyeit, és most már az adóhivatal munkatársaival, az adóhivatali ügyintézés is megvalósul a kormányablakokban.
Bács-Kiskun megye területén 8 Kormányablakba indul el az adóhatósági ügyintézés.
Benda Ferencné, a NAV Bács-Kiskun Megyei Adó- és Vámigazgatóságának igazgatója számolt be az adóhatóság folyamatos törekvéséről, az ügyfelek adózásának segítéséről: Az eltelt két évben több intézkedés történt, illetve folyamatban van, mely egyértelműen az adminisztrációs terhek csökkentésére törekszik. Az intézkedések között kiemelt fontossággal bír az egyes adóügyi ügyfélszolgálati tevékenységek kormányablakokba történő elérhetővé tétele, aminek révén, az adózó, az ügyfelek lakóhelyükhöz minél közelebb érhetik el a feladatkörükbe tartozó szolgáltatásokat.
Kiskunhalas mellett Kiskőrös az a további helyszín, ahol a lakosság a mai naptól a Kormányablakokban kialakított ügyfélszolgálati helyeken vehetik igénybe a szolgáltatásokat.
Kecskeméten, Baján és Kalocsán továbbra is változatlan helyszíneken és időszakokban várja a NAV az ügyfeleket. 8 járási helyszínen az átköltözés megtörténik, teljesen új ügyfélfogadási pontok kerülnek kialakításra, január első hetében további 6 helyszínen: Jánoshalmán, Kiskunfélegyházán, Kiskunmajsán, Tiszakécskén, Bácsalmáson és Kunszentmiklóson.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.