A különbség a járványügyi helyzet előtti időkhöz képest, hogy most minden esetben telefonos időpontkérésre és egyeztetésre van szükség. Amennyiben a telefonos kikérdezés során felmerül koronavírus-fertőzés gyanúja, akkor a fogorvos – halasztható kezelés esetén – a háziorvoshoz irányítja a beteget, aki intézkedik a szűrésről.
Dr. Ónodi Izabellától, a sürgősségi ügyeletet is ellátó fogorvostól megtudtuk, hogy az elmúlt 52 napban gyakorlatilag úgy tekintettek minden páciensre, mintha fertőzött lenne. Fokozott elővigyázatosságra volt szükség, hiszen egy kezelés során nagyon közel van az orvos a beteghez, és a kilélegzett levegő abban az esetben is fertőzhet, ha nem aerosol-képződéssel járó beavatkozás zajlik. Ennek ellenére a kritikus helyzetben is gördülékeny volt az ügyeleti ellátás, néhány eset kivételével a betegek megértették a szabályokat és csak akut, vagy krónikus fájdalommal keresték fel a rendelőt.
– Összességében betartották a szabályokat, követték az utasításokat a hozzánk érkezők, jól tudtuk kezelni a helyzetet – hangsúlyozta a szakember, majd hozzátette: a higiéniára eddig is nagy hangsúlyt helyeztek, de ez most még fokozottabban érvényes. A rendszeres szellőztetés, szigorú fertőtlenítés miatt a szokottnál több időnek kell eltelni két páciens fogadása között, így továbbra is kérik a páciensek türelmét.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.