A jövőre 10 éves Royalsekt Zrt. új vezérigazgatóval és számos új termékkel fordul rá az ünnepi szezonra. Fórián-Szabó Róberttel arról beszélgettünk, hogyan lehet a pezsgőt az ünnepek mellett a hétköznapok világába is elhozni.
Évente 5 millió üveg pezsgő készül el a Royasekt Zrt. izsáki pezsgőgyárában – a vállalat ezzel egyértelműen a hazai piac legnagyobb magyar tulajdonú szereplője. Idén ősszel a Royalsekt Zrt. élére a tulajdonosok a pályáját több mint 10 éve az izsáki pincészetnél gyakornokként kezdő Fórián-Szabó Róbertet nevezték ki, aki korábban a vállalat marketing igazgatója volt.
„Az a célunk, hogy évről-évre egyre jobb minőségű, szebb csomagolású pezsgőt adhassunk el egyre szélesebb vásárlói rétegnek. Nem csak az év végén, hanem az egész évben is” – mondja el a vezető. Miután tíz év alatt több márka felépítésében is részt vett, most a Szent István pezsgőcsalád új tagjait mutatja be: a vállalat három innovatív és divatos csomagolású terméket dob piacra.
„Ezeket most, az idei évben vezettük be, gyakorlatilag pár hete kezdtük el a palackozást, és már számos üzlet polcán megtalálhatóak az üvegek - szóval egy nagyon friss történetről beszélünk” – fejti ki. Három ízben és három élénk színű palackban érkezik meg boltokba a nyers, nulla gramm cukortartalmú Szent István Brut Nature, az olasz Asti-típusú muskotályos Szent István Spumante és a félszáraz Szent István Rozé pezsgő. Az új Szent István pezsgők mellett a korábbi Szent István pezsgők is a választék részét alkotják.
„A Royalsekt egy magyar vállalat, 1972 óta készítenek Izsákon pezsgőt” – mutat rá Fórián-Szabó Róbert, majd kifejti: amikor a jelenlegi tulajdonosok 10 éve megvették a pincészetet, az akkor gyártott márkák jelentős része egyszerűen nem volt akkori formájában piacképes, így egy nagyon komoly termékfejlesztést kellett végrehajtani. „Új márkákat kellett kitalálni, azokat be kellett vezetni a piacra.”
A marketing-területről érkezett új vezérigazgatónak nagyon jó gyakorlóterep volt ez, munkája nem is maradt jutalom nélkül: 2011-ben Franciaország legrangosabb nemzetközi pezsgőversenyén a világ legjobb 10 pezsgője közé választották a Szent István muskotályos változatát. „Sem mindaddig, sem azóta nem ért el magyar pezsgő ezen a versenyen ilyen eredményt” – derül ki Fórián-Szabó Róbert szavaiból, aki, mint kiderül, azóta is rendszeresen figyeli, tud-e a pezsgő nyomába lépni bárki is a hazai mezőnyből. „Eddig nem került erre sor, ezért is tekintjük ezt kiemelkedő eredménynek mind a mai napig.”
A több mint 350 szőlőtermelővel szerződésben álló cég idén 220 ezer mázsa szőlőt dolgozott fel, ami egyrészt saját, másrészt országos rekord is. „Mi magyar alapanyagból dolgozunk, kiemelt figyelmet fordítva a helyi szőlőfajtákra, mint az Arany Sárfehér vagy a Cserszegi Fűszeres. Az új Szent István Nature Brut-ben körülbelül 40 százalék a Sárfehér fajta aránya” – árulja el az igazgató. A Szent István Spumante pedig 100 százalékban Cserszegi Fűszeresből készül.
A reformer pezsgőgyár-vezető az új pezsgők piacra dobása mellett meghatározta a vállalat hosszabb távú céljait is, melyekkel mind a Royalsektnek, mind pedig a teljes hazai ágazatnak új lökést kíván adni: meg akarja törni a pezsgőivás év végi időszakra eső túlsúlyát. „A pezsgő ma ünnepi ital, azonban kezd lassan kialakulni egy második szezon is” – fejti ki. Ebben nem kevés szerepe van az alföldi vállalatnak és személyesen Fórián-Szabó Róbertnek is.
„Öt évvel ezelőtt kezdtünk el a nyári fesztiválokra hangsúlyt fektetni – ez az én projektem volt” – mondja el. Itt évek óta a Szovjetszkoje Igrisztoje pezsgővel képviselteti magát a Royalsekt. Az idősebb korosztályokban nosztalgikus emlékeket felidéző márkát a nyári partikon mutatták be a fiatalabbaknak: „először az EFOTT-on vettünk részt, majd ennek kapcsán kerültünk kapcsolatba a Sziget Kft. által szervezett többi fesztivállal is” – mondja el. A szovjet pezsgőt azért is megkedvelte a fesztiválozó 18-25 éves korosztály, mert innovatív, törésbiztos palackban árulják, ami mindezekkel együtt esztétikai szempontból is kedvező képet fest.
A vezérigazgató elmondja azt is, miért kiemelt fontosságú, hogy minél tovább képviselni tudja magát a cég ezeken a helyeken is. „Az elmúlt évek távlatában látszik, hogy ez a korosztály megszokja, hogy egy buliban ott van a sör, a bor, a vodka és a többi mainstream ital mellett a pezsgő is” – mutat rá. „Így, amikor buliba mennek, grillpartit rendeznek, vagy egy nehéz hétköznap után otthon ülnek, akkor is eszükbe jut a pezsgő, mint opció, mert emocionálisan kötődnek hozzá” – fejti ki.
A hazai pezsgőkultúra fejlesztését célul kitűző Fórián-Szabó Róbert emellett a Szovjetszkojét először megkedvelő piaci rétegről sem feledkezik meg. „Nagyon örülünk, hogy a nemrég elindult reklámkampányunkhoz Gesztesi Károlyt tudtuk felkérni. Amikor ő elmondja, hogy Szovjetszkojéval koccint, az hiteles” – mutat rá. „A reklám hallható rádióban, de készült hozzá videóklip és plakátokon is találkozhatnak a kampányunkkal az emberek. Sőt, egy Facebook nyereményjátékot is indítottunk az év végéig, ahol sok Szovjetszkojés ajándékkal lepjük meg a szerencséseket."
A vállalat napi irányításában továbbra is aktívan részt vesznek a tulajdonosok is, ami a folyamatos változások mellett garancia a korábbi előnyök, értékek és irányok megőrzésére is – mondja el az új vezérigazgató. „Ez egy családi vállalkozás, ahol közösek a célok és a sikerek. Ennek megfelelően alakítjuk ki a hosszabb távú stratégiát is, amitől azt reméljük, hogy továbbra is sikeresek tudunk maradni.”
Szabó Ákos
Támogatás igényelhető többek között faluházak fejlesztésére, szolgálati lakás felújítására vagy kialakítására, illetve orvosi rendelők fejlesztésére is.
Sok helyen csak a kirakatba teszik ki a BIM-et, miközben valós adatokat komplexen egyelőre nem igazán lehet nyerni belőle a magyar építőipari projektek kivitelezésében. Ezt a helyzetet felülírva kezdte el a WEST HUNGÁRIA BAU Kft.-nél a generálkivitelezés komplex BIM-rendszerű, hazánkban még gyerekcipőben járó digitalizációját Czelter Péter. Százszázalékig a gyakorlati megoldásokra összpontosít, melyek megszüntetik a papíralapú számolgatásokat és a párhuzamosan futtatott számítógépes táblázatok sokaságát.