2024.03.28, Csütörtök

Veszélyben a kecskeméti buszsofőrök állása, minden busz jövőre megokosodik!

2015.11.12. 08:19

Hirdetés

Jövőre minden helyi autóbuszt bekapcsolnak az intelligens utastájékoztatás rendszerébe.

Újabb beruházások valósulhatnak meg jövőre Kecskemét közlekedésfejlesztésében, ezekre a város a közelmúltban nyert összesen mintegy 225 millió forint plusz támogatást.

Az önkormányzat mai sajtótájékoztatóján Szemereyné Pataki Klaudia polgármester elmondta: a forrásokat úgynevezett ráemeléssel kapta a város, a „Kecskemét város közösségi közlekedés fejlesztése, átalakítása – zéró emissziós zóna megteremtése soros hibridhajtású alacsonypadlós autóbuszok beszerzésével” című projekthez kapcsolódóan. Mint ismeretes, e ráemelés keretében zajlik idén a Kuruc körút négysávosítása, a Georg Knorr út mentén kerékpározásra is alkalmas gyalogút építése, és az 54. számú útról leágazó Daimler út folytatása. Utóbbi beruházás keretében az SMG autóipari beszállító új gyárához történik útfejlesztés, az uniós forrás idén a tervezést, jövőre a kivitelezést finaszírozza.

Új információ azonban, hogy a pályázatban további, jövőre megvalósuló elemek is támogatást kaptak. A legjelentősebb, hogy 2016-ban a helyi közösségi közlekedésben résztvevő további 32 autóbuszra is felszerelik a ITS rendszer járműfedélzeti egységeit, amelyre mintegy 79 millió forint támogatást sikerült elnyerni. Így teljessé válik a rendszer, az utasok valós információkat kapnak, a fedélzeti egységek teljes körű felszerelésével pedig Kecskeméten – Magyarországon csaknem egyedülálló módon – valamennyi autóbusz LED-es kijelzővel lesz ellátva.

Szintén jövőre, mintegy 90 millió forint támogatással épül körforgalom az 5-ös főút – Szent László körút – Georg Knorr utca kereszteződésében, amely lehetővé teszi az épülő autóbusz telephely biztonságos megközelítését gyalogosan és kerékpárral is. 2016-ban egy nagy értékű, univerzális eszközhordó gépjárművet is vásárolhat a város mintegy 57 millió forintos uniós és hazai támogatással, amely az utak fenntartását (kaszálás, öntözés, takarítás) segíti majd.

A polgármester hangsúlyozta: az idén ősszel és jövőre megvalósuló sikeres új elemeknek köszönhetően a „buszos projekt” támogatására sikerült újabb 717 millió forint forrást nyerni az uniós költségvetési ciklus hajrájában.

A fejlesztés jelenlegi, egyik leglátványosabb része az ITS rendszer, amely működéséről Zelenyánszki László, a T-SYSTEMS Magyarország Zrt.  projektvezetője adott tájékoztatást. Mint mondta, a komplex forgalomirányítási és utastájékoztatási rendszer egy olyan megoldás, amellyel a járműveken elhelyezett, GPS-el ellátott fedélzeti számítógépek mobil kapcsolaton küldenek magukról adatot egy központi rendszer számára, lehetővé téve a járművek online nyomon követhetőségét. Ezáltal a diszpécserek rugalmasabban tudnak beavatkozni szükség esetén, a járművezetők pedig pontos információt kapnak a menetrendhez viszonyított késésükről vagy sietésükről, ez által jobban be tudják tartani a menetidőket. Az utasok számára leglátványosabb rendszerelem a közterületi utastájékoztatás, amely jelenleg 77 helyszínen valósul meg városszerte, digitális, LED kijelzős megállóhelyi totemoszlopokon. A járművekről érkező valós idejű adatok alapján jelzi a tábla, hogy várhatóan hány perc múlva érkeznek az egyes járatok a megállóhelyre.

A projekt keretében ezidáig a 25 új hibridhajtású Mercedes Citaro autóbusz felszerelése történt meg, ezekről várható valós idejű adat, azonban a többi, fedélzeti eszközökkel nem felszerelt, régebbi típusú jármű tervezett érkezési ideje is megjelenítésre kerül, a menetrendi adatok alapján. Ezek mellett a járatok mellett egy felkiáltójel jelzi, hogy statikus adatról van szó. Jelenleg az éles üzemi körülmények közötti tesztelés zajlik, amely várhatóan egy hónapig tart.

Fotó: www.iho.hu

Galéria