Átadták a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által kiépített első magyarországi intelligens parkolási rendszert a kecskeméti Kálvin téren.
Átadták a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. által kiépített első magyarországi intelligens parkolási rendszert a kecskeméti Kálvin téren, amely valós idejű parkolóhely foglaltsági adatokat szolgáltat a közlekedőknek és az üzemeltetőknek.
Németh Lászlóné, a Miniszterelnökség nemzeti pénzügyi szolgáltatásokért és postaügyekért felelős államtitkára a kecskeméti önkormányzat és a mobilfizetési társaság sajtótájékoztatóján elmondta, a nemzeti smart city technológiai platformhoz kapcsolódó kecskeméti pilot projekt sikeres működése esetén a kiépített technológia intelligens városi megoldásként számos magyar város közterületi parkolását egészítheti ki. A pénzügyi rendszer megerősítése mellett az elektronikus pénzügyi csatornák és a készpénzkimélő fizetési megoldások elterjesztésén is dolgozik a kormány. Tárgyalások kezdődtek egy olyan fejlesztési alap létrehozásáról a kecskeméti önkormányzat és a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) csoport között, amely segítséget nyújt a város további dinamikus fejlődéséhez és beruházások finanszírozásához.
Veres Mihály, a mobilfizetési zrt. vezérigazgatója elmondta, a világ számos nagyvárosában kísérleti jelleggel már működő technológiát használt fel a Kálvin téren alkalmazott parkolásirányítási rendszer. A projekt keretében telepített 57 parkolóhely szenzoros érzékelője által biztosított adatok online rendelkezésre állnak a kecskeméti önkormányzatnak és azokat hasznosíthatja a parkolási szabályozással, a zónák és díjak megállapításával kapcsolatos döntéshozásban. A nettó 5 millió forintos beruházást a zrt. saját forrásból biztosította.
Homoki Tamás, Kecskemét alpolgármestere, a pénteken átadott parkolási rendszer az első konkrét eredménye annak az egyre szorosabbá váló szakmai kapcsolatnak, amely 2015. őszén egy háromoldalú együttműködési megállapodás formájában öltött testet a zrt., a Kecskeméti Főiskola és Kecskemét önkormányzata között.
forrás: mti
Rövidesen vízi útjára indul Paks II. történetének első elkészült nagyberendezése, az 5. blokk zónaolvadék-csapdája. A 730 tonnás berendezés a Pakson épülő blokktípus egyik, úgynevezett passzív biztonsági berendezése, ami arra szolgál, hogy ha a szinte lehetetlen is bekövetkezne, meggátolja annak káros környezeti következményeit.
Az Építőipari Nívódíjjal jutalmazott projektben nem csupán a volumen miatt születtek páratlan megoldások a Market generálkivitelezésében és az Óbuda Group lebonyolításában.