Elektromos meghajtású kétüléses repülőgépet fejlesztett ki a kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft, az első tesztrepülések után 2017-ben indulhat a sorozatgyártás.
Elektromos meghajtású kétüléses repülőgépet fejlesztett ki a kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft, az első tesztrepülések után 2017-ben indulhat a sorozatgyártás.
Andréka Domonkos, a gyártó kommunikációs igazgatója elmondta, mintegy egymillió euróból fejlesztették ki az eFusion nevű típust, amelybe a Siemens szállította az elektromos motort, de a fejlesztés folytatódik, mivel a mostani egyórás üzemidőt több órára szeretnék növelni. Később pedig egy hibrid, Rotax motorral közösen dolgozó rendszert is be szeretnének mutatni.
A kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm, és a pilótaképzésben, valamint a vészhelyzeti képzésben is használható, mivel az ülések egymás mellett vannak.
A piaci bevezetés 2017 közepére várható, ekkorra szerzik meg a hatósági engedélyeket, illetve ekkorra készülhet el a gyártókapacitások bővítése. A kommunikációs igazgató közlése szerint ezres nagyságrendű megrendelésre számítanak egyrészt a kínai légtér megnyitása, másrészt a vészhelyzeti képzés növekedése miatt.
A gépet a friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon mutatták be.
forrás: mti / Magnus Aircraft
A szakminisztérium, illetve olyan vezető iparági szereplők is részt vettek az az ÉVOSZ BIM-konferenciáján, mint a Market, a Duna Aszfalt, az Óbuda-Újlak, valamint a CÉH.
Az átadással kezdetét veszi az első projekt, amelynek keretében mesterséges intelligencia alapú orvosi berendezést fejlesztenek a daganatos betegségek, elváltozások gyorsabb és precízebb diagnosztizálása érdekében.
A szakminisztérium, illetve olyan vezető iparági szereplők is részt vettek az az ÉVOSZ BIM-konferenciáján, mint a Market, a Duna Aszfalt, az Óbuda-Újlak, valamint a CÉH.