Innovációs díjat kapott a kecskeméti székhelyű Magnus Aircraft Kft. és a Siemens közös fejlesztésű elektromos repülőgépe. A friedrichshafeni Aero 2016 szakkiállításon vették át az elismerést, amelyet elektromos fejlesztésekkel foglalkozó európai projekteknek adhatnak.
Andréka Domonkos, a Magnus kommunikációs igazgatója közölte, hogy az eFusion nevű gép 2017-től előrendelhető, addig folytatják a fejlesztéseket, hogy az üzemidőt hosszabbítsák. A gép oktatásra, így kényszerhelyzeti képzésre és műrepülésre is alkalmas.
Andréka Domonkos korábban elmondta, hogy a mintegy egymillió euróból kifejlesztett eFusion nevű típus egy kétüléses, könnyű szerkezetes repülőgép, kompozit anyagokból készült, súlya 410 kilogramm. Ezres nagyságrendű megrendelésre számítanak egyrészt a kínai légtér megnyitása, másrészt a vészhelyzeti képzés növekedése miatt.
forrás: mti / magnusexpedition.com
A Liszt Ferenc Repülőtér közelében építkeztek.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.