Jól halad a KEFO Motorsport csapat a versenyautó építésével.
Jól halad a KEFO Motorsport csapat a versenyautó építésével. Az elszánt hallgatók a munkát októberben kezdték, most olyan 60-70 százalékos készültségi állapotnál tartanak, úgyhogy a vizsgák mellett még a járművön is dolgoznak. Idén a csapat három versenyre nevezett be, amelyik közül az első július végén lesz. A csapat bízik benne, hogy az etanollal futó járművel sikerül javítani az eddigi eredményeken, amire a komoly felkészülést tekintve jó esély van.
A Formula Student járműépítő versenysorozatra a KEFO csapata 2010-ben alakult meg, 2011-ben vettek részt az első versenyükön, azóta 5 magyarországi és 1 olaszországi versenyen mérték össze tudásukat a többi versenyző csapattal. A versennyel kapcsolatos információkat Widner Attila csapatkapitány osztotta meg velünk.
A versenyen való részvétel regisztrációhoz kötött, amely során a csapatok jelentkezési sorrendben, vagy egy kvíz kitöltésével kerülhetnek be a versenyzők közé. A kvíz kitöltésénél szintén az idő számít, azonban rossz válaszonként pontlevonás jár, és az idő, valamint a helyes válaszok alapján állítják össze a sorrendet.
A versenysorozat célja, hogy a résztvevő csapatok megtervezzenek és létrehozzanak egy autót, majd az épített jármű gyorsaságát összemérjék a többi csapatéval. A verseny felépítése két részből áll, először a dinamikus részen a jármű fizikai képességeit mérik fel, időre versenyeznek különböző pályákon, a második, statikus részen pedig prezentálniuk kell az üzleti tervet, az autó forgalomba hozásáról hétvégi autóversenyzés céljára. A tervezés és építés során a mérnöki feladatok mellett megannyi más területen is helyt kell állniuk a versenyző csapattagoknak. A végső cél eléréséhez komoly kapcsolattartói feladatokat is el kell látni, személyes ismeretségeket kell kialakítani a különböző szponzorokkal, gyártó cégekkel, alapítványokkal és a sajtóval. A csapatban így nemcsak a mérnökhallgatók munkájéra számítanak. Widner Attila csapatkapitány szerint ahhoz, hogy a fent említett komplex cél elérhető legyen más területekről érkező: marketinges, jogi, üzleti tudással rendelkező csapattagokra is szükség van. A csapat az év során folyamatosan tart kiválasztásokat, melyeken különböző feladatokkal mérik fel a hallgatók képességeit.
A KEFO csapatának idei versenymegjelenései:
2016. július 28-31. FS East
2016. augusztus 18-21. FS Hungary
2016. szeptember 8-11. FS Russia
A KEFO elszánt csapata a tervezési munkát már tavaly októberben elkezdte, jelenleg az építési folyamat már 60-70%-os elkészültségnél tart. A jármű motorján kell fejlesztéseket végrehajtania a csapatnak, mivel – ahogy a csapatkapitánytól megtudtuk – idén az autó etanollal fog működni. Ezen kívül az autó fékrendszerén és a pedálsoron is változtatnak majd, az előző évekhez képest. A legnagyobb változtatás idén azonban mégiscsak a jármű vázszerkezetén esett, mely a tavalyinál 6-7 kg-mal könnyebb, térhálós acél csőváz lett. A csapat előtt még rengeteg munka áll, azonban terveik szerint az építési munkálatokat június végén befejezik, hogy július elején már elkezdhessék a tesztelést.
forrás: kefoportal.kefo.hu
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.