Az ötvenötödik NATO Tiger Meet-en tizenöt ország közel száz repülőgépe és helikoptere vett részt, köztük a kecskeméti Pumák ötven fős kontingenssel és öt Gripennel.
Az ötvenötödik NATO Tiger Meet-en tizenöt ország közel száz repülőgépe és helikoptere vett részt, köztük a kecskeméti Pumák ötven fős kontingenssel és öt Gripennel. A repülőharcászati gyakorlaton a magyarok komplex műveletek és különböző levegő-levegő és levegő-föld feladatok végrehajtását gyakorolták. |
A spanyolországi gyakorlaton a magyar kontingenst meglátogatta Ugrik Csaba dandártábornok, az MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis parancsnoka is. A gyakorlaton a magyarok összesen 62 órát repültek 50 felszállással. Kálló Sándor alezredes, a kontingens parancsnoka így értékelte a katonák teljesítményét: "A kontingens remekül helyt állt, minden ránk bízott feladatot végre tudtunk hajtani. A földi kiszolgálásnak, a feladatok magas szintű megtervezésének, a szövetségesi együttműködésnek és a szakmai tudásnak köszönhetően sikeres volt a gyakorlat. A megszerzett tapasztalatoknak nagy hasznát vesszük, biztos vagyok benne, hogy minden résztvevő javára vált ez a sűrű két hét." Forrás: MH59 Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis Szöveg: Gyeginszky Andor hadnagy Fotó: Dr. Toperczer István alezredes, Gyeginszky Andor hadnagy |
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.