A Kecskeméti Főiskola GAMFkart nevű csapata idén háromszor is a dobogóra állhatott a Bosch által három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! versenyen, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata a Bosch termékeinek és innovatív technológiáinak felhasználásával intelligens gokartokat épített.
Kiélezett küzdelemmel zárult április 23-án a Bosch által három éve életre hívott Go-Kart, Go-Bosch! verseny, ahol nyolc felsőoktatási intézmény tíz csapata a Bosch termékeinek és innovatív technológiáinak felhasználásával intelligens gokartokat épített. A Kecskeméti Főiskola GAMFkart nevű csapata idén háromszor is a dobogóra állhatott, az intelligens gokart kategóriában az első helyet szerezték meg.
A feladat bonyolult volt: a hazai műszaki felsőoktatás legtehetségesebb diákjai a Boschtól kapott vadonatúj gokartokat szerelték fel a jövő technikáival, szenzorokkal, kamerákkal és radarokkal. A fiatalok önjáró, azaz önmagukat vezetni képes járműveket alkottak, ráadásul fúrógépből kellett önindítót, fűnyíróból pedig hibridhajtást készíteniük. A beépített alkatrészek és hétköznapi szerszámok mind a Bosch fejlesztései, amelyeket a csapatok kreatívan használtak fel.
A csapatok ötletesen és professzionálisan valósították meg gokartjaikban a modern autók jövőbe mutató funkcionalitását. A Bosch rendezvénysorozata elérte a fő célját: felhívta a figyelmet a mérnökszakma és a gyakorlatorientált képzés fontosságára, arra, hogy miért jó mérnöknek lenni.
- Kreativitás és szaktudás, intelligencia és bátorság találkozott a Go-Kart, Go-Bosch! mérnökverseny végső viadalán, ahol mindenki nyert. A diákok megtapasztalták, milyen nyomás alatt gondolkodni, milyen alkotni, milyen teljesíteni és milyen csapatban dolgozni. Mi pedig megtanultunk sok új nevet, akikkel majd együtt szeretnénk dolgozni, megismertünk sok új ötletet, amelyeket igyekszünk hasznosítani. Gratulálok a győzteseknek és gratulálok minden résztvevőnek! – mondta el Javier González Pareja, a magyarországi Bosch csoport vezetője.
A komoly és szigorú szakmai zsűri három kategóriában értékelte és pontozta a masinákat: hatékony gokart, intelligens gokart és önjáró gokart kategóriákban díjaztak. Mindhárom kategóriára szabadon lehetett nevezni, így egy csapat akár mindháromban is indulhatott. Ahogyan tette is a kecskeméti GAMFkart csapata, és milyen jól is tette, hiszen mindhárom kategóriában dobogós helyet szerzett.
A hatékony gokart kategóriában olyan gokartot kellett építeni, amelyet hibrid hajtómű hozott mozgásba, valamint fel kellett szerelni a járműveket fékenergia-visszanyeréssel és hátsó differenciálművel. Ebben a kategóriában a kecskeméti különítmény a 2. helyezést érte el.
Mind a tíz csapat benevezett az intelligens gokart kategóriába, amelyben a kecskemétiek az 1. helyet hozták el. A pontozásba a párhuzamos és merőleges parkolás, otthoni környezetben parkolás, vészfékezés, sávtartás és automatikus távtartás számított bele.
Az autonóm közlekedés vízióját keltette életre a harmadik, önjáró gokart kategória, itt nemcsak automatikusan navigálnak el a gokartok a megadott úti célhoz, hanem saját szenzorjaikra épülő vezetéstámogató rendszereik, illetve külső jelek segítségével bizonyos forgalmi szituációkban önjárók. A pontozásba a lámpa- és tábla felismerés, az ultrahang navigáció és a GPS navigáció számított bele. A GAMF csapata itt is bravúros teljesítményt nyújtott és a 2. helyezést hozta el.
A GAMFkart csapat tagjai: Gergely Balázs Bosch mentor és Kondor Péter felkészítő tanár mellett Ábelovszki Ádám, Bőszén László, Kispál Máté, Kiss Richárd, Kocsor Attila, Kohári Roland, Kovács Máté, Machlik Ákos, Mihálycsik Zoltán, Oláh Márton, Rácz Dániel, Ruzsa Gergő Balázs, Sajben Péter, Sajti István, Szabó Zorán, Sztahora Dániel.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.