A fejlesztés megkönnyíti a kecskemétiek és környéki lakosok életét. Az új lehetőségekkel megfelelő alternatívát nyújt a vasút a közúti közlekedéssel szemben.
Bővítik a szolgáltatásokat a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonalon: meghosszabbított üzemidővel, októbertől kora reggeltől estig egész nap órás ütemben közlekednek az intercity-vonatok, és elérhető lesz a fedélzeti vendéglátás - jelentette be a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára sajtótájékoztatón kedden a Nyugati pályaudvaron.
Vitézy Dávid hozzátette: ez csak az első lépés, mert szeretnék elérni, hogy Magyarország összes kiemelt intercity járatán hasonló üzemidő legyen.
Ismertette: a Budapest-Cegléd-Kecskemét-Szeged vasútvonal Magyarország egyik legforgalmasabb vonala, a járvány előtt 2019-ben 3 millió volt az éves utasszám. A járvány előtti utasszám visszatért: idén az első nyolc hónapban is már 1,9 millióan választották a vasutat ezen a vonalon.
Rámutatott: az autózással versenyképes vasúti szolgáltatáshoz nagyban hozzájárul az, hogy egész nap rendelkezésre állnak az IC-járatok.
Kitért arra, hogy folytatják a távolsági járműpark fejlesztését. A kormány arról is döntött, hogy 39 plusz további 10 intercity-szerelvény beszerzését indítják el. Ezek az új vonatok 7, legfeljebb 9 kocsis új intercity vonatok lesznek, amelyek a MÁV-Start állományába érkező új Siemens mozdonyok mögött korszerű kocsikkal közlekednek majd. Ez azt jelenti, hogy ezzel a beszerzéssel minden intercityként közlekedő távolsági vonat korszerű, 21. századi jármű lesz Magyarországon, ezzel szeretnék népszerűsíteni és versenyképesebbé tenni a környezetbarát vasúti közlekedést. Elmondta, hogy az IC+ kocsik megjelenésével egyidőben közel 40 év szolgálat után búcsúznak a napi forgalomból a vonalról a Rába gyártmányú komfortkocsik. Október 1-2. között a MÁV-START járműbúcsúztató programot szervez ezen a 140-es vasútvonalon.
Pafféri Zoltán, a MÁV elnök-vezérigazgatója arról beszélt: a csoport célja, hogy a közösségi közlekedés valós alternatívája legyen az egyéni közlekedésnek, minél többen váltsanak vonatra vagy buszra az autó helyet. Az IC+ program újabb eleme a most életbe lépő szolgáltatásfejlesztés, járatsűrítés, ami a csatlakozási lehetőségekkel az ország több pontjára biztosítja az eljutást. Ceglédről például át lehet szállni az IC beérkezését követő 5 percen belül Szolnok-Debrecen-Nyíregyháza irányába - mondta. Tájékoztatása szerint 2023 ősztől Szabadka felé is megindulhat a személyforgalom Szegeden keresztül.
Szeberényi Gyula Tamás Bács-Kiskun megye 2-es választókerületének országgyűlési képviselője üdvözölte a fejlesztést, ami megkönnyíti a kecskemétiek és környéki lakosok életét. Az új lehetőségekkel megfelelő alternatívát nyújt a vasút a közúti közlekedéssel szemben. Reményét fejezte ki hogy ezután sokkal többen fognak vonattal közlekedni.
Püspökladány gazdagodott 410 négyzetméteres intézménnyel
Összesen 60 kilométernyi sínszál alatti 46 ezer betonaljat, azok alatt pedig több mint 105 ezer tonna zúzott követ rostáltak és cseréltek az ágyazatban.