A Knorr-Bremse Kft. gondoskodik arról, hogy ezek a többtonnás járművek biztonsággal megálljanak az utakon nap mint nap, akár vészfékezéskor is.
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a kecskeméti telephelyén elkészült a hatmilliomodik ABS szelep - olvasható a jarmuipar.hu-n.
Mint a legtöbb fejlesztés, az ABS is először a személygépjárművekben jelent meg. Az ABS blokkolásgátló rendszer a fékerő csökkentésével megakadályozza a kerekek blokkolását, ezáltal a jármű kormányozható marad és nem csúszik ki irányíthatatlanul.
Teherautó pótkocsiknál és csuklós járműveknél az ABS rendszer akadályozza meg a jármű úgynevezett „bebicskázását” vészfékezés közben, amikor is a vontatmány irányíthatatlanná válik és „visszacsuklik”. Mint fejlesztőpartner, a Knorr-Bremse 1981-ben fejlesztette az első sztenderd ABS rendszert teherautókra.
„Az ABS szelep a termékportfóliónk egy alapvető része, már több, mint 10 éve gyártjuk. Termékeinket a hat legnagyobb haszongépjármű-gyártónak szállítjuk be, így szinte minden típusban megtalálhatók. A Knorr-Bremse gondoskodik arról, hogy ezek a többtonnás járművek biztonsággal megálljanak az utakon nap mint nap, akár vészfékezéskor is”
– mondta el Bíró Attila, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalat gyártóüzeme több, mint 30 éve üzemel Kecskeméten, jelenleg 21 ezer négyzetméteren közel ezer dolgozó állítja elő termékeit teherautók és buszok fékrendszereibe. Kutatás-fejlesztési tevékenysége budapesti fejlesztőintézetében és Kecskeméten működik.
Nyolc éve dolgozik a KÉSZ Építő Zrt. legnagyobb projektjein a Székelyföldről származó Dombi László belsőépítészeti projektvezető. Munkája bár ritkán kerül reflektorfénybe, egy egész beruházás minőségét és megítélését határozhatja meg. Az áprilisi Hónap Mérnökével izgalmas életútjáról és változatos feladatairól is beszélgetünk.
Döntöttek az egri elkerülő keleti útvonaláról