A Knorr-Bremse Kft. gondoskodik arról, hogy ezek a többtonnás járművek biztonsággal megálljanak az utakon nap mint nap, akár vészfékezéskor is.
A Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. a kecskeméti telephelyén elkészült a hatmilliomodik ABS szelep - olvasható a jarmuipar.hu-n.
Mint a legtöbb fejlesztés, az ABS is először a személygépjárművekben jelent meg. Az ABS blokkolásgátló rendszer a fékerő csökkentésével megakadályozza a kerekek blokkolását, ezáltal a jármű kormányozható marad és nem csúszik ki irányíthatatlanul.
Teherautó pótkocsiknál és csuklós járműveknél az ABS rendszer akadályozza meg a jármű úgynevezett „bebicskázását” vészfékezés közben, amikor is a vontatmány irányíthatatlanná válik és „visszacsuklik”. Mint fejlesztőpartner, a Knorr-Bremse 1981-ben fejlesztette az első sztenderd ABS rendszert teherautókra.
„Az ABS szelep a termékportfóliónk egy alapvető része, már több, mint 10 éve gyártjuk. Termékeinket a hat legnagyobb haszongépjármű-gyártónak szállítjuk be, így szinte minden típusban megtalálhatók. A Knorr-Bremse gondoskodik arról, hogy ezek a többtonnás járművek biztonsággal megálljanak az utakon nap mint nap, akár vészfékezéskor is”
– mondta el Bíró Attila, a Knorr-Bremse Fékrendszerek Kft. ügyvezető igazgatója.
A vállalat gyártóüzeme több, mint 30 éve üzemel Kecskeméten, jelenleg 21 ezer négyzetméteren közel ezer dolgozó állítja elő termékeit teherautók és buszok fékrendszereibe. Kutatás-fejlesztési tevékenysége budapesti fejlesztőintézetében és Kecskeméten működik.
Hazánk egyik legszebb iskolaépületét 1932-ben avatták fel, a közelgő 100. évfordulóig pedig elvégzik a főépület külsejének rekonstrukcióját. A szakemberek hat ütemben, összesen mintegy 15743 négyzetméternyi felületet tisztítanak meg, javítanak ki és festenek le a műemléki védelem alatt álló intézményen.
Lendület, megújulás és a korábbi értékek megőrzése vezérelte a SZABADICS Group új arculatát.