A legtöbb töltőoszlop, csaknem 500 Budapesten található, ezek a legtöbbet használt töltők is, ezt követi Győr és Kecskemét 39, illetve 37 töltővel.
Az MVM Mobiliti Kft. és a Magyar Közút tervezi az elektromos töltőhálózat további bővítését és fejlesztését, amibe az érintetteket is bevonják július 5-éig elérhető online kérdőívük segítségével - közölte a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A társaság jelezte: három évvel ezelőtt 108 töltőoszloppal indult az infrastruktúra, ma pedig már 1320 töltő üzemel 183 városban. A legtöbb töltőoszlop, csaknem 500 Budapesten található, ezek a legtöbbet használt töltők is, ezt követi Győr és Kecskemét 39, illetve 37 töltővel.
A közleményben felidézték, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) adatai szerint a nyilvános elektromos töltőállomásokon tavaly 7,1 gigawattóra (GWh) energiát használtak fel az autósok, az energiamennyiséget 708 579 töltés adta. A 2019-es adatokhoz viszonyítva 25 százalékkal nőtt a töltések száma, és 30 százalékkal a töltésekre fordított energia mennyisége.
Az adatok jól mutatják, hogy milyen dinamikusan fejlődő területről van szó, ezért a felek célja az országosan egységes elektromosgépjármű-töltési hálózat és az annak fenntartható működését célzó elszámolási, fizetési rendszer kialakítása és üzemeltetése - írták a közleményben.
Nemzeti függetlenségünk egyik legfontosabb szimbóluma, a Magyar Tudományos Akadémia székháza hatalmas átalakuláson esik át. A Fejér-B.Á.L.- ÉPKAR Zrt.-Vitruvius Kft. hármas konzorciumi fővállalkozásában zajló kivitelezésen már több fontos munkafázist sikerült lezárni.
Az akkumulátorcella-gyár épülete elkészült, jelenleg az épületgépészeti és villamossági szerelések zajlanak.