Az új rendszer a Kecskeméti Közlekedési Kft. egyedi igényeire szabva készült el azzal a céllal, hogy a városi tömegközlekedést használók kényelmét szolgálja. Az utasok ezentúl pontosabb tájékoztatásra és kevesebb csúszásra számíthatnak.
Sikerrel zárult a Delta Csoporthoz tartozó New Line Kft. által telepített, a Kecskeméti Közlekedési Központ integrált informatikai rendszerét alkotó szakmai modulok ún. kiemelt élesüzemi támogatási időszaka, azaz a rendszer telepítése és működésbe állítása. A korábbi helyi tömegközlekedési szolgáltatás színvonala már nem felelt meg a mai kor követelményeinek, ezért szükségessé vált az új, utasbarát hálózat, illetve az utasok informálódását segítő korszerű rendszer megvalósítása. A csaknem harmincmillió forintos projekt egyik legnagyobb kihívása az idő volt: a New Line Kft. szakembereinek alig hetven nap állt a rendelkezésére, hogy közlekedésinformatikai termékcsaládját az igényeknek megfelelően paraméterezze, kiegészítse, valamint integrálja az ügyfél által korábban használt utastájékoztató és flottakövető modulokkal.
A beruházás lényege a városi közlekedés tervezőrendszerének teljeskörű megvalósítása, valamint a meglévő infrastruktúrába integrálása volt, ami többek között olyan funkciókat foglal magában, mint az erőforrás- vagy a menetrendtervezés.
A szoftvert 2020. január 1-jén helyezték üzembe, majd az ezt követő két hónapos élesüzemi támogatás során a New Line Kft. kiemelt figyelmet fordított az újonnan elindított rendszer működésére és az esetlegesen felmerülő problémák kezelésére – ez a hatvan napos időszak márciusban sikerrel lezárult, az azóta eltelt időszak pedig további tapasztalatok levonására is alkalmat ad. A fejlesztések előnyeit a helyi közlekedési központon kívül a kecskeméti tömegközlekedést használók is nagyban érzékelhetik a mindennapjaikban, hiszen az innovációnak köszönhetően pontosabb utastájékoztatásra és kevesebb menetrendi csúszásra számíthatnak.
A New Line Kft. már számos más városban is bizonyította szakértelmét a közlekedési informatika, valamint integrált értékesítési csomópontok kialakítása terén. A cég Szegeden és Tatabányán rendkívül komplex fejlesztéseket valósított meg, valamint a veszprémi helyi közlekedés operatív működését, jegy és bérlet értékesítését, elszámoló rendszereit is az ő eszközeik és szoftvercsomagjuk támogatja. „Nagyon fontos, hogy építsünk a korábbi projektek során megszerzett gyakorlati tudásra, hiszen a kecskeméti beruházást a már meglévő tapasztalatok nélkül ilyen rövid idő alatt lehetetlen lett volna véghez vinni. Ugyanakkor nélkülözhetetlen az innovatív szemléletmód is, hiszen a közlekedésinformatika jelenleg az egyik leginkább újító személetű információtechnológiai terület. Emellett minden ügyfélnek egyedi igényei vannak, ami mindig más munkamódszert követel meg tőlünk is. Éppen ezért a szakértőink szinte folyamatosan ott tartózkodnak a helyszínen az ügyfél mellett, felmérik a felhasználók munkastílusát, és ennek megfelelően tartják meg a szükséges oktatásokat, workshopokat tartanak és támogatják a napi operatív tevékenységet is” – mondta el Bekker Zsolt, a Delta Csoport közlekedési informatikáért felelős kereskedelmi igazgatója.
Korunk alapvető trendje a városok „okosítása”, mellyel a leginnovatívabb vállalatok tudják felvenni a versenyt. A Delta Csoport tevékenységében kiemelt helyet foglal el a smart city koncepció, melynek a növekvő igényeknek megfelelően egyik központi eleme a közlekedés automatizálása és optimalizálása. A jövőben éppen ezért várható, hogy több magyarországi város helyi tömegközlekedését is támogatni fogják a szektorban piacvezető New Line Kft. modern szakmai rendszerei és újító fejlesztései.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.