A gumit a vállalat római kutatás-fejlesztés központjában tervezték, majd Rómában és Tatabányán tesztelték.
A japán Bridgestone tatabányai gumiabroncs gyárából elindította Kecskemétre az első szállítmány abroncsot, amelyet speciálisan az ott készülő Mercedesekre terveztek.
A gumigyár tájékoztatása szerint az A- és B-osztályú Mercedesekre defekttűrő technológiával ellátott, nagyteljesítményű, 18 colos abroncsokat gyártottak. A gumit a vállalat római kutatás-fejlesztés központjában tervezték, majd Rómában és Tatabányán tesztelték.
"Az a célunk 2020-ra, hogy kapacitásunk 30 százalékát a gyári beszállítói piac fedje le és helyben, a régión belül tudjuk kiszolgálni az autógyárak szükségleteit" - idézte a közlemény Topolcsik Melindát, a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. ügyvezető igazgatóját.
Tavaly szeptemberben a vállalat a magyar kormány által 826 millió forinttal támogatott, 9,2 milliárd forint összértékű beruházás keretén belül jelentős gyártástechnológiai fejlesztést hajtott végre, és egy új, 10 ezer négyzetméter alapterületű raktárt adott át.
Az új épület összesen 180 000 gumiabroncs tárolására alkalmas, amellyel 600 000 abroncsra nőtt a teljes raktárkapacitás, lehetővé téve a nemzetközi és a Magyarországon működő autógyárak, illetve az abroncspiac rugalmasabb kiszolgálását.
A vállalat eddig 130 milliárd forintot fordított tatabányai gyárának felépítésére, gépparkjának kialakítására és fejlesztésébe, amivel a létesítmény az egyik legmodernebb európai Bridgestone egységgé vált. A gyártásban és a minőségellenőrzésben mesterséges intelligencián alapuló eljárásokat is használnak. Az üzemben prémium kategóriás gépjárművekre szánt, nagy sebességindexű, személyautó, SUV és kisteherautó abroncsok készülnek több mint 230 féle méretben.
A Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég 2018-ban 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat. A vállalat éves árbevétele 2016-ban 36 milliárd forint, 2017-ben 53,1 milliárd, 2018-ban pedig 66,5 milliárd forint volt.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.