Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, a nagyvárosok kategória győztese, illetve a kerékpárosbarát települések között az abszolút elsőséget is megszerezte.
Magyarország élen jár a kerékpározásban európai szinten, az emberek 22 százaléka használja fő közlekedési eszközként a biciklit, és csak két legendásan kerékpárbarát ország, Hollandia és Dánia előz meg minket - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken a Kerékpárosbarát Település és a Kerékpárosbarát Munkahely díjátadó ünnepségen, Budapesten.
Az idén 9 település és 11 munkahely részesült az elismerésben.
Schanda Tamás hangsúlyozta, Magyarországon jelenleg 9100 kilométer kerékpáros útvonal található, ebből 5100 kilométer kerékpározásra kijelölt út, 4000 kilométer pedig önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút, mindebből 1250 kilométer 2010 óta létesült.
Az ITM államtitkára köszöntőjében ismertette, hogy a 2014-2020 közötti időszakban jelentős kerékpározáshoz kapcsolódó fejlesztések valósultak, illetve valósulnak meg, összesen 200 milliárd forint értékben.
Példaként említette, hogy 2014-2020 között 2100 kilométernyi önálló kerékpárút épült, és további 2100 kilométeren kerékpárosútvonalat jelöltek ki a kisebb forgalmú közutakon táblázással, felfestéssel.
A Magyar Kerékpáros Szövetség bevonásával jelenleg is zajlanak kerékpárosokat érintő fejlesztések, így a túraútvonalak kijelölése, kerékpáros szolgáltató központok létrehozása - emelte ki az ITM államtitkára.
Ismertette, hogy 1,2 milliárd forint uniós támogatás felhasználásával a Balatoni Bringakör mentén, a Sopron-Fertő vonalon, valamint a Felső-Tisza környékén valósulnak meg újítások. További 1,5 milliárd forint kormányzati forrásból, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen megvalósul a balatoni közbringarendszer, ami Magyarországon a tizedik közösségi kerékpárkölcsönző hálózat lesz, a 2014 óta létrejött fejlesztések nyomán ilyen rendszerek üzemelnek már Budapesten, Debrecenben, Esztergomban, Győrött, Hévízen, Kaposváron, Nagykanizsán, Szegeden és a Dráva mentén is.
A terveik szerint a teljes kerékpározható hálózat hossza 2030-ra megközelíti majd a 15 ezer kilométert, biztonságos és kényelmes közlekedési alternatívát adva a magyar embereknek - jelentette ki Schanda Tamás.
Az államtitkár rámutatott arra, hogy az infrastrukturális beruházások mellett figyelmet kell fordítani a szemléletformálásra is, minél többen érezzenek kedvet a kerékpárhasználathoz, ennek érdekében hirdetik meg minden évben tavasszal és ősszel a Bringázz a munkába! kampányt. A néhány hetes akciósorozat hagyományosan az úgynevezett bringásreggelikkel indul, csatlakozni okostelefonokkal, a Bike Citizens kerékpáros applikáció segítségével lehet - hívta fel a figyelmet az államtitkár.
Különösen aktuális 2020-ban, a nemzeti összetartozás évében a Kerékpárral 7 határon át! program, amelynek keretében az Innovációs és Technológiai Minisztérium tavaly közel 70, határokon átnyúló biciklis túra megrendezését támogatta. A programsorozat célja a környezetbarát, egészséges és biztonságos kerékpáros közlekedési mód népszerűsítése, a szabadidő hasznos eltöltése, a szomszédos országokkal és azok magyarlakta térségeivel való kapcsolatok erősítése. A pályázatra olyan, egy vagy több napos - határátlépéssel együtt járó - kerékpáros túraprogrammal lehetett jelentkezni, amely az országhatárok átjárhatóságát biztosító kerékpáros útvonalakat népszerűsíti, emellett elmélyíti a gyakorlati közlekedési ismereteket, és segíti a csoportos kerékpározás kultúrájának terjedését, erősödését és építi a magyar-magyar kapcsolatokat - mondta Schanda Tamás.
Az ITM-államtitkár kiemelte, az idén Magyarországon lesz a Giro d'Italia nagy rajtja, ami figyelemfelkeltő erővel bír, és remélhetően a májusi startot követő hónapokban sokkal többen kapnak majd kedvet a kerékpáros túrákhoz, vagy a mindennapi biciklizéshez - mondta Schanda Tamás.
A pályázatok eredményei innen letölthetőek.
Nyáron elkészültek a tervek, most pedig újabb fontos lépést tett a BKK azért hogy el is indulhasson az építkezés. A társaság benyújtotta pályázatait az Id. Antall József rakpart és az Erzsébet híd alatti terület átépítésére.
Uniós viszonylatban Magyarország a geotermikus energiahasznosítás terén az első öt ország között helyezkedik el. E pozícióját tovább erősítheti a termelési technológiák és a földkéregre vonatkozó adatbázis fejlesztése révén. Utóbbiban kulcsszereppel bír a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága (SZTFH) is.