Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata, a nagyvárosok kategória győztese, illetve a kerékpárosbarát települések között az abszolút elsőséget is megszerezte.
Magyarország élen jár a kerékpározásban európai szinten, az emberek 22 százaléka használja fő közlekedési eszközként a biciklit, és csak két legendásan kerékpárbarát ország, Hollandia és Dánia előz meg minket - mondta Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára pénteken a Kerékpárosbarát Település és a Kerékpárosbarát Munkahely díjátadó ünnepségen, Budapesten.
Az idén 9 település és 11 munkahely részesült az elismerésben.
Schanda Tamás hangsúlyozta, Magyarországon jelenleg 9100 kilométer kerékpáros útvonal található, ebből 5100 kilométer kerékpározásra kijelölt út, 4000 kilométer pedig önálló kerékpárút vagy gyalog- és kerékpárút, mindebből 1250 kilométer 2010 óta létesült.
Az ITM államtitkára köszöntőjében ismertette, hogy a 2014-2020 közötti időszakban jelentős kerékpározáshoz kapcsolódó fejlesztések valósultak, illetve valósulnak meg, összesen 200 milliárd forint értékben.
Példaként említette, hogy 2014-2020 között 2100 kilométernyi önálló kerékpárút épült, és további 2100 kilométeren kerékpárosútvonalat jelöltek ki a kisebb forgalmú közutakon táblázással, felfestéssel.
A Magyar Kerékpáros Szövetség bevonásával jelenleg is zajlanak kerékpárosokat érintő fejlesztések, így a túraútvonalak kijelölése, kerékpáros szolgáltató központok létrehozása - emelte ki az ITM államtitkára.
Ismertette, hogy 1,2 milliárd forint uniós támogatás felhasználásával a Balatoni Bringakör mentén, a Sopron-Fertő vonalon, valamint a Felső-Tisza környékén valósulnak meg újítások. További 1,5 milliárd forint kormányzati forrásból, a Magyar Turisztikai Ügynökséggel közösen megvalósul a balatoni közbringarendszer, ami Magyarországon a tizedik közösségi kerékpárkölcsönző hálózat lesz, a 2014 óta létrejött fejlesztések nyomán ilyen rendszerek üzemelnek már Budapesten, Debrecenben, Esztergomban, Győrött, Hévízen, Kaposváron, Nagykanizsán, Szegeden és a Dráva mentén is.
A terveik szerint a teljes kerékpározható hálózat hossza 2030-ra megközelíti majd a 15 ezer kilométert, biztonságos és kényelmes közlekedési alternatívát adva a magyar embereknek - jelentette ki Schanda Tamás.
Az államtitkár rámutatott arra, hogy az infrastrukturális beruházások mellett figyelmet kell fordítani a szemléletformálásra is, minél többen érezzenek kedvet a kerékpárhasználathoz, ennek érdekében hirdetik meg minden évben tavasszal és ősszel a Bringázz a munkába! kampányt. A néhány hetes akciósorozat hagyományosan az úgynevezett bringásreggelikkel indul, csatlakozni okostelefonokkal, a Bike Citizens kerékpáros applikáció segítségével lehet - hívta fel a figyelmet az államtitkár.
Különösen aktuális 2020-ban, a nemzeti összetartozás évében a Kerékpárral 7 határon át! program, amelynek keretében az Innovációs és Technológiai Minisztérium tavaly közel 70, határokon átnyúló biciklis túra megrendezését támogatta. A programsorozat célja a környezetbarát, egészséges és biztonságos kerékpáros közlekedési mód népszerűsítése, a szabadidő hasznos eltöltése, a szomszédos országokkal és azok magyarlakta térségeivel való kapcsolatok erősítése. A pályázatra olyan, egy vagy több napos - határátlépéssel együtt járó - kerékpáros túraprogrammal lehetett jelentkezni, amely az országhatárok átjárhatóságát biztosító kerékpáros útvonalakat népszerűsíti, emellett elmélyíti a gyakorlati közlekedési ismereteket, és segíti a csoportos kerékpározás kultúrájának terjedését, erősödését és építi a magyar-magyar kapcsolatokat - mondta Schanda Tamás.
Az ITM-államtitkár kiemelte, az idén Magyarországon lesz a Giro d'Italia nagy rajtja, ami figyelemfelkeltő erővel bír, és remélhetően a májusi startot követő hónapokban sokkal többen kapnak majd kedvet a kerékpáros túrákhoz, vagy a mindennapi biciklizéshez - mondta Schanda Tamás.
A pályázatok eredményei innen letölthetőek.
Első ízben rendezik meg az Év Építőipari Marketingkommunikációs Eseményét, amelynek egyik fő célja követ dobni az állóvízbe.
Több mint 1600 négyzetméternyi felület újult meg az Eötvös Loránd Tudományegyetem Állam- és Jogtudományi Karának Kecskeméti utcai épületegyüttesén.