Várhatóan 2020 első felében már lesz mobiltelefonos fizetési lehetőség a helyi buszjáratokon, javul a szolgáltatás színvonala, a közlekedési rend pedig fokozatosan igazodik majd az utasok igényeihez. Erről beszélt tegnap (hétfő) este a Kecskeméti Televízió Kiemelő című műsorában Hári Ernő a Kecskeméti Közlekedési Központ Kft. ügyvezetője.
Fővárosi tapasztalatokat is figyelembe véve alakítják át Kecskemét tömegközlekedését, az új rendszer a tervek szerint 2020 január 1-én kezdi meg működését. Hogy mi minden változik majd jövő évtől, erről kérdezte Árvai Zoltán műsorvezető hétfőn a rendszert irányító társaság ügyvezetőjét. Kiderült egyebek mellett, hogy pályázat útján választják majd ki rövidesen azt a céget, amely biztosítja a járműparkot, illetve az autóbuszvezetőket. A rendszerbe bekerül majd az önkormányzati tulajdonban lévő 25 Mercedes hibrid csuklós autóbusz is, de a pályázati kiírásnak megfelelően új, átlagosan egy éves járműveket is be kell szereznie a nyertes vállalkozásnak.
Az önkormányzati kézbe kerülő helyi tömegközlekedés révén, jelentősen javul majd a szolgáltatás minősége, hangzott el a Kecskeméti Televízióban. A tervek között szerepel például a mobiltelefonos fizetési lehetőség bevezetése, előreláthatólag 2020 első félévében. A jegyek és bérletek árai jövőre nem emelkednek. A tervezett fejlesztések összhangban vannak annak a közvélemény kutatásnak az eredményeivel, amelyre még tavasszal került sor az utasok körében. A kérdőíves felméréssel kapcsolatban Hári Ernő többek között azt mondta, hogy voltak olyan adatok, amelyek megdöbbentették. Ilyen volt például az is, hogy a kecskeméti családok 10 százalékában három, vagy még ennél is több személygépkocsi van. Ez messze meghaladja az országos átlagot. A közvéleménykutatás megállapította azt is, hogy a megkérdezettek 41 százaléka a saját autó helyett, szívesen használná a helyi tömegközlekedést.
Tizennégy utca, több mint 21 800 négyzetméternyi útfelülete, 6435 négyzetméternyi járda újul meg és 120 új parkolóhely is épül két projektben a jövő év végéig a Duna mentén fekvő Gönyűn. Ez a település eddigi történetének legnagyobb önerőből megvalósított beruházása.
Az Eötvös Lorand Tudományegyetem (ELTE) a Bölcsészettudományi Karának otthont adó Trefort kert Campus hat-, valamint a Puskin utcában két helyszínen lévő, három épületegységének energetikai felújítására írt ki az intézmény feltételes közbeszerzési pályázatot.