Bemutatták a Shell Eco-marathon Europe versenyen induló három magyar csapat autóit kedden a Hősök terén; az energiahatékonysági versenyen több mint 150 csapat tesz kísérletet új távolsági rekord felállítására július 1. és 5. között Londonban.
A nemzetközi megmérettetésre idén egy győri, egy kecskeméti és egy szegedi csapat épített autót, mindhárman az elektromos meghajtást választva - közölte a keddi bemutatón a magyar csapatok fővédnökségét ellátó Innovációs és Technológiai Minisztérium fenntartható fejlesztésekért felelős helyettes államtitkára.
Makai Martina hangsúlyozta: a magyar kormány számára kiemelten fontos az elektromobilitás és a járműipar fejlesztése, a tárca pedig támogat minden olyan kezdeményezést, amely jó példával szolgálhat a jövő mérnökei számára.
Bujdosó Andrea, a Shell Hungary igazgatóságának elnöke arra emlékeztetett, hogy világszerte egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilitásra, ezt pedig fontos fenntartható módon biztosítani. Ebben segíthet a közép- és felsőoktatásban tanuló diákok számára meghirdetett Shell Eco-marathon versenysorozat, melynek során a fiatalok a jövő megoldásait fejleszthetik ki - hangsúlyozta.
Az Európában, Ázsiában és Amerikában megrendezett sorozat csapatai két számban mérik össze tudásukat. Első a távolsági verseny, amely azt dönti el, melyik csapat járműve tudja megtenni a legtöbb kilométert 1 liter üzemanyaggal vagy 1 kilowattóra energiával. A másik pedig a vezetői világbajnokság, amelyben eldől, ki a világ leggyorsabb és legenergiahatékonyabb pilótája.
Pusztai Zoltán, a győri Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapatának vezetője elmondta: az előző konstrukciójuknál még fejlettebb, teljesen új járművet építettek. A győri diákok egyedüli magyar csapatként versenyeznek a városi koncepció kategóriában, amelynek járművei a városi közlekedésben szükséges megoldásokat is felvonultatnak.
A prototípus kategóriában indul szintén elektromos járművével egyetlen magyar középiskolás résztvevőként a kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola Kandó Electric csapata. Borsodi István csapatvezető beszámolója szerint a 2014 óta fejlesztett autót ezúttal egy 16 éves pilóta vezeti majd.
Seres Imre, a Szegedi Tudományegyetem STECO csapatának vezetője emlékeztetett arra, hogy két év után térnek vissza a verseny prototípus kategóriájába. Ezt a járművet is fekvő pozícióban vezeti majd női pilótája, aki terveik szerint 1 kilowattóra energia felhasználásával több mint 300 kilométert tesz majd meg a londoni versenypályán.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.
Lakásépítési program indult Mórahalmon.