Kiszabadult a kecske Kecskemét címeréből, új dizájnt, modern színeket kapott.
Július 16-tól pedig minden cég, civil szervezet bátran használhatja a most elkészült Kecskemét Arculati Kézikönyv útmutatása szerint. A kézikönyvet – amely meghatározza Kecskemét kommunikációjának új vizuális világát – ma (csütörtökön) mutatták be a Városházán.
Szemereyné Pataki Klaudia a sajtótájékoztatón leszögezte, a város hagyományos arculatát megőrzik. A címer, a jól ismert jelmondat és a szecessziós stílus ezután is használatban marad. Továbbra is bizottsági engedélyhez lesz köthető a Kecskemét név használata. Mivel azonban jelentős igény jelentkezett rá, most elkészült Kecskemét modern, fiatalos és dinamikus arculata is.
A dizájnerek bátran nyúltak a legkézenfekvőbb eszközhöz, a város címerállatához, és kiszabadították a kecskét címerünkből. Tükrözve a város sokszínűségét és dinamizmusát, szürke állatból szivárványszínű poligonizált kecske lett. Színvilágát a címerből kapta, de az árnyalatokat kicsit felfrissítették, modernizálták, hogy a digitalizáció korában is megállja a helyét.
– Az eredmény az lett, hogy dinamizmust, erőt, játékosságot és modern szellemiséget sugall a poligonkecske – emelte ki a polgármester.
A formabontó arculathoz új üzeneteket is kerestek. Ezek közül válogathatnak majd a cégek, szervezetek, amelyek használni szeretnék reklámjaikban a város kabalafiguráját.
Hármas egységet tartva, Kecskemétet alap axiómaként megőrizve ilyen üzenetek születtek:
Jövő. Menő. Kecskemét.
Család. Otthon, Kecskemét.
Város. Neked. Kecskemét.
Itt a helyed. Itt a jövőd. Kecskemét.
Ezekkel az üzenetekkel a lokálpatriotizmust is erősítenék Kecskeméten.
A város érdeke, hogy az új arculat terjedjen, beépüljön a köztudatba, ezért az elkészült arculati kézikönyvet mintegy ajándékként adják a kecskeméti gazdasági szereplőknek, a civil szféra képviselőnek, akik akár termékeik, tevékenységük népszerűsítésére is használhatják az új elemeket, ezzel építve a kecskeméti brandet.
– Szeretnénk, ha az arculati kézikönyvet minél többen használnák, Kecskemét új vizuális kommunikációja megjelenne a reklámokban, pólókon, plüss figurákon, kulcstartókon – hangsúlyozta Szemereyné Pataki Klaudia. – Így reményeink szerint egyre több helyen és formában ismerik majd meg az országban a poligonkecskét.
Az új arculatot már tesztelték a vállalkozások és a fiatalok körében, nagyon jó visszajelzések születtek. Több cég jelentkezett már, hogy saját arculatához igazítva használná a poligonkecskét.A közösségi média lehetőségeit is felhasználják arra, hogy minél több helyen megjelenjen a poligonkecske. A Hírös Héten már biztosan ott lesz az új kabalaállat, de valószínűleg mémként is találkozhatunk majd vele.
A Kecskemét Arculati Kézikönyv július 16-tól ingyenesen érhető el a városházán jogi személyek számára. A gazdasági cégekkel, civil szervezetekkel együttműködési megállapodást kötnek, majd ellenőrzés után a legváltozatosabb módokon alkalmazhatják a város új vizuális arculatát.
Összegyűjtötték az alkotók a kecskéhez köthető közmondásokat is:
- A kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon.
- Kecskére bízta a káposztát.
- A kecske sem menne a vásárra, ha nem hajtanák.
- Vén kecskének kemény a szarva.
- Vén kecske is megnyalja a sót.
A 100 éves gyárat ellátó rendszer jövő márciusban lép működésbe.
Kékinfrastruktúra fejlesztést zárt le Letkés uniós támogatással.