A kecskeméti Kandó diákcsapata is indul a csütörtökön kezdődő Shell Eco-marathon Europe versenyen, ahol a diákok új üzemanyag-hatékonysági rekord felállítását kísérlik meg a Make the Future Live elnevezésű londoni fesztivál keretében.
A londoni Queen Elizabeth Olimpiai Parkban július 5. és 8. között idén 175 csapat érkezik 24 európai országból és más kontinensről, hogy próbára tegye a mérnöki és tervezési képességeit és kiderüljön, ki tudja a legnagyobb távot megtenni saját tervezésű járművével a legkevesebb üzemanyaggal.
Az Óbudai Egyetem idén teljesen új alapokra építi benzinhajtású járművét és nemcsak a hajtáslánc és a futómű, hanem a karosszéria is megújul, a Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata pedig a futómű és a hajtáslánc fejlesztése mellett a kormányzás hatékonyabbá tételére helyezte a hangsúlyt a városi koncepció kategóriában induló járművön.
Az egyetlen magyar középiskolás csapatként induló kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola tanulói elektromos járművükhöz új motorvezérlést tervezett, valamint új csapattal és új sofőrjükkel szeretnék eddigi eredményeiket felülmúlni.
Új sofőrrel és vezérléssel készül a Debreceni Egyetem Műszaki Kar csapata is.
Tavaly a legjobb eredményt a francia Microjoule-La Joliverie érte el valamivel kevesebb, mint 0,04 liter/100 kilométeres fogyasztásával, amely olyannak számít, mintha egyetlen liter üzemanyaggal oda-vissza megtette volna a London-Marseille távolságot.
A Shell Eco-marathon a legmagasabb szinten ötvözi a tudomány, a technológia, a műszaki és a matematikai ismereteket, amelyek aztán alkalmazhatók a mindennapi közlekedés hatékonyabbá tételében is.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.
Bejelentették a Kecskemét-Dabas-Budapest vasútvonal felújítását, az 5-ös főút négysávústását a Mercedes-gyárig és a Halasi úti felüljáró modernizálását is – többek között.