A versenyre - amely 1985 óta teszi próbára a diákokat - összesen 175 csapat érkezik, 24 európai országból és azon túlról, hogy próbára tegye a mérnöki és tervezési képességeit és kiderüljön, ki tudja a legnagyobb távot megtenni a legkevesebb üzemanyaggal.
Diákok ezrei készülnek, hogy új rekordokat állítsanak fel üzemanyaghatékony autóikkal a Shell Eco-marathon Europe 2018-as versenyén. A megmérettetést a Make the Future Live fesztivál keretében rendezik meg, amely immár harmadik éve tér vissza a londoni Queen Elizabeth Olimpiai Parkba július 5-8 között.
Norman Koch, a Make the Future fesztiválok vezetője hozzátette: „A Shell Eco-marathon a legmagasabb szinten ötvözi a tudomány, a technológia, a műszaki és a matematikai ismereteket, amelyek aztán alkalmazhatóak a mindennapi közlekedés hatékonyabbá tételében.”
A tavalyi versenyen a francia Microjoule-La Joliverie 2503.9 km/l eredményt ért el – ami olyan, mintha egyetlen liter üzemanyaggal oda-vissza megtette volna a London-Marseille távolságot. Várhatóan az idei verseny is kiélezett lesz a csapatok között, akik úgy fejlesztették a járművüket, hogy az még nagyobb távot tudjon megtenni.
“A csapatok nemcsak minket nyűgöznek le minden évben, de egymást is inspirálják továbbfejlesztett járműveikkel, és az új, energiával kapcsolatos ötleteikkel. Ezek a fejlesztések közelebb visznek minket az energiatakarékosabb járművek megértéséhez, és betekintést nyújtanak abba, hogyan alakul a mobilitás a jövőben. Nagyon kíváncsi vagyok, mit tartogatnak nekünk idén” – tette hozzá Norman.
Magyarországról négy csapat készül a versenyre, és arra, hogy megdöntsék eddigi rekordjukat. Az Óbudai Egyetem teljesen új alapokra építi a benzinhajtású járművét, és nem csak a hajtáslánc és a futómű, de a karosszéria is megújul. Már tapasztalt indulónak számít a Széchenyi István Egyetem SZEnergy csapata, akik városi koncepció kategóriában versenyeznek elektromos autójukkal. Ebben a kategóriában minden évben erős a versengés a fejlesztések terén ezért a csapat most kifejezetten három területre összpontosít: a futóműre, a kormányzásra és a hajtásláncra.
Az egyetlen magyar középiskolás csapatként induló kecskeméti Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola tanulói elektromos járművükhöz új motorvezérlést terveznek - az új csapattal és új sofőrjükkel szeretnék eddigi eredményeiket felülmúlni. Szintén új sofőrrel és vezérléssel készül a Debreceni Egyetem Műszaki Kar csapata is.
„Örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy a magyar diákok továbbra is szenvedélyesen keresik az energiatakarékos mobilitás lehetséges megoldásait. Az elmúlt egy évben is azon dolgoztak a csapatok, hogy júliusra elkészüljön a járművük, és saját határaikat feszegetve szálljanak versenybe” – tette hozzá Bujdosó Andrea, a Shell Hungary igazgatósági elnöke.
A Make the Future Live látogatóinak lehetőségük nyílik arra, hogy testközelből kövessék a pályán zajló eseményeket, emellett pedig fordulatos vitákon vehetnek részt, megtapasztalhatják a lebilincselő technológiát, valamint kísérletezhetnek azokkal az ötletekkel, amelyek megváltoztatják majd az életünket, a munkánkat és a szabadidőnket.
A Liszt Ferenc Repülőtér közelében építkeztek.
Bár harminchárom évet töltött el egy munkahelyen és nem gondolkodott a váltáson, a Paks II. projekt mégis elcsábította Bohus Róbertet, aki úgy gondolja: ennek a beruházásnak olyan nívója, hírneve van, amiért érdemes volt ezt a lépést megtenni. A cég programelem-felelőse tapasztalt projektmenedzserként került márciusban a két új blokk létesítését koordináló társasághoz.